بی بی سی فارسی
خبر سازان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدواریم در خدمت رسانی به شما دوست گرامی کوشا باشیم این وبلاگ به طور هوشمند تبادل لینک میکند اگر مایلید لینک کنید به تبادل لینک هوشمند رفته و ما را با این ادرس و عنوان بی بی سی نیوز لینک کنید. نظر یادتون نره.با عرض معذرت بعضی مطالب در سایت نمایش داده نمی شود.اگر پیگیر مطلب خواصی هستید میتونید با مراجعه به این سایت مطلب مورد نظرتونو پیدا کنید با تشکر مدیریت سایت:نادیا
آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 22 آذر 1392برچسب:سوریه,بین,تهران,و,واشنگتن,تقسیم,شد, :: 4:33 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

سوریه بین تهران و واشنگتن تقسیم شد

سوریه بین تهران و واشنگتن تقسیم شد
مذاکرات محرمانه با ایران، عامل اصلی لغو حمله آمریکا به سوریه که در دقیقه 90 اتفاق افتاد

این پایگاه اسرائیلی در ادامه آورده است: در پس هیاهو بر سر توافق هسته ای ژنو، تهران و واشنگتن بر سر مناطق تحت نفوذ خود در سوریه بعد از جنگ توافق کردند.

 سایت صهیونیستی دبکا که از ارتباط ایران و آمریکا دل چندان خوشی ندارد، ادعا کرد: ایران و آمریکا سوریه را بین خود تقسیم کردند.

این پایگاه اسرائیلی بدون اشاره به جزئیان این ادعای عجیب، آورده است: در پس هیاهو بر سر توافق هسته ای ژنو،  تهران و واشنگتن بر سر مناطق تحت نفوذ خود در سوریه بعد از جنگ توافق کردند.

آنها اهداف مشترکی دارند: جلوگیری از پیشروی القاعده در سوریه و نگهداری بشار اسد در قدرت.

در همین حال، تایمز اسرائیل به نقل از شبکه ی 2 رژیم صهیونیستی نوشت: تصمیم دقیقه 90 اوباما برای عدم حمله به سوریه به دلیل مذاکرات محرمانه با ایران بود.

موضوع تسلیحات شیمیایی اسد در مذاکرات ایران و امریکا در ماه های گذشته در عمان مطرح شد.

یک مقام اطلاعاتی اسرائیل می گوید: تغییر تصمیم اوباما به خاطر این مذاکرات بود.

براساس این گزارش، ایران اسد را متقاعد به از بین بردن تسلیحات شیمیایی در ازای عدم حمله اوباما به سوریه کرده است.
 

چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:دختران,موسوی,یا,محاکمه,شوند,یا,آزاد, :: 10:28 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

دختران موسوی یا محاکمه شوند یا آزاد

دختران موسوی یا محاکمه شوند یا آزاد
علی مطهری، درباره پیگیری ماجرای دختران موسوی گفت: من به همراه4 نفر دیگر از نمایندگان به وزیر اطلاعات برای شفاف كردن حادثه روز عید غدیر به وزیر اطلاعات تذكر داده و منتظر پاسخ هستیم.

وی یادآور شد: ادامه حصر خانگی این افراد بدون محاكمه علنی، غیرقانونی است.نماینده مردم تهران در خانه ملت خاطرنشان كرد: در صورت لزوم از وزیر دادگستری درباره علت ادامه حصر این افراد بدون محاکمه، که عملی غیر قانونی است، سوال خواهیم کرد. این نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی افزود: آن طور که از اعضای خانواده این افراد شنیدم وضع جسمانی آقایان موسوی و کروبی خوب نیست. در این صورت اگر اتفاقی برای آنها بیفتد برای نظام هزینه خواهد داشت. لذا بهتر است عقلای قوم زودتر به فکر حل این معضل باشند. این که صداوسیما می گوید باید توبه کنند تا آزاد شوند، نه قانونی است و نه شرعی، چون ممکن است اکثر اتهامات خود را قبول نداشته باشند.مطهری تنها راه برون رفت از این مشكل را محاكمه علنی آقایان موسوی و کروبی و احمدی نژاد دانست و گفت: آقایان موسوی و كروبی و احمدی نژاد که در بحران سال 88 نقش داشته اند به طور همزمان محاکمه علنی شوند، تا ضمن روشن شدن حقایق برای مردم، عدالت نیز اجرا شود.وی تاكید كرد: البته  اتهامات این سه نفر در یک حد نیست.
شنبه 25 آبان 1392برچسب:آن,روی,سکه «ظریف», :: 12:5 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

آن روی سکه «ظریف»

«ظریف»
برخورد قاطع و جدی ظریف در ساعات آخر مذاکرات ژنو که پس از ارائه درخواست‌های زیاده‌خواهانه از سوی طرف‌های غربی به‌ویژه فرانسه بروز کرد، باعث تعجب اعضای تیم مذاکره‌کننده 1+5 شده است.

اعضای تیم مذاکره‌کننده می‌گویند ما تا کنون تنها یک روی سکه ظریف را که با لبخندها و شوخ‌طبعی در مذاکرات حاضر می‌شود دیده بودیم و روی دیگر سکه ظریف را در این مذاکره آخر دیدیم

روحانی خطرناکتر از احمدی نژاد است +عکس

روحانی خطرناکتر از احمدی نژاد است +عکس
مایکل لدین کارشناس ضد ایرانی و عضو بنیاد دفاع از دموکراسی، این موضوع که روحانی یک اصلاح طلب است را مورد سوال قرار می دهد و می گوید: روحانی در هر صورت، بدتر از احمدی نژاد است.

در حالی که به نظر می رسد با دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ و نزدیک شدن به توافقات هسته ای ، فشارها بر ایران پایان خواهد یافت اما شواهد و قراین نشان می دهد پرونده به اصطلاح حقوق بشر ایران هم عرض با برنامه هسته ای در حال رسیدگی است و بهانه جویی غرب برای کارشکنی در مسیر ایران پایان نخواهد یافت.

در همین راستا پایگاه خبری_ تحلیلی آمریکایی واشنگتن فری بیکن تیتر یک خود را تحت الشعاع قرار گرفتن حقوق بشر در ایران به خاطر پرونده اتمی انتخاب کرد.


این رسانه مساله زندان سیاسی و افزایش اعدام ها همزمان با گفتگوهای هسته ای ایران و ۵+۱ را باعث نگرانی فعالان حقوق بشر عنوان کرده است. این گزارش تاکید می کند آزادی فردی مانند سعید عابدینی باید جزء گفتگوهای غرب با ایران قرار بگیرد. واشنگتن فری بیکن می نویسد اوباما در مکالمه تلفنی خود با حسن روحانی رئیس جمهور ایران مساله آزادی عابدینی و سایر زندانیان را مطرح کرده است.

این رسانه آمریکایی در ادامه از قول مایکل لدین کارشناس ضد ایرانی و عضو بنیاد دفاع از دموکراسی، اینکه روحانی یک اصلاح طلب است را مورد سوال و تردید قرار می دهد و از قول او می نویسد: روحانی در هر صورت، بدتر از احمدی نژاد است.


لدین می افزاید: میزان اعدام ها بالا رفته است و سرکوب مخالفان شدت گرفته است. او {حسن روحانی} اخیرا شروع به بستن روزنامه ها کرده است. او {حسن روحانی} درمورد آزادی زندانیان سیاسی صحبت کرده است ، بعضی از آنها آزاد شدند اما آنها اکنون به زندان برگشته اند

توفیق‌های دور اول مذاکرات شبیه معجزه بود

توفیق‌های دور اول مذاکرات شبیه معجزه بود
در شب عاشورا، دکتر محمدجواد ظریف همچون سایر اقشار مردم، در یکی از مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) حضور یافته بود.

پس از پایان مراسم بازار گرفتن عکس های یادگاری و احوالپرسی داغ بود و وی به رغم عارضه کمردرد، با تمام درخواست ها برای گرفتن عکس یادگاری، موافقت می کرد.

در این میان، خبرنگار جماران وقتی که درخواست مصاحبه را مطرح کرد، وی بی درنگ موافقت کرد.

حاصل این گفت و گوی کوتاه در پی می آید:

آقای دکتر ظریف! با آغاز مذاکرات اخیر در ژنو و انتظاراتی که در روز اول آن ایجاد شد، پس از مخالفت فرانسه و  عدم رسیدن به توافق، دوباره امیدها کمتر شد. با توجه به مذاکرات هفته پیش، آینده مذاکره را چگونه پیش بینی می کنید؟

ما از ابتدا می دانستیم این مذاکرات دشوار و زمان بر است؛ توفیق هایی در مذاکرات قبل حاصل شده بود که به خاطر آنها، امید این بود که مذاکرات به نتیجه برسد. البته آن توفیقات تقریبا شبیه معجزه بود که به این میزان پیشرفت کردیم؛ هنوز هم به نظر من، علی رغم برخی مخالفت هایی که شد و با وجود اینکه مذاکرات بیشتر مدت، بیش از آنکه بین ما و 1+5 باشد، داخل 1+5 بود، اما الحمدلله پیشرفت خوبی داشتیم.
اگر اراده سیاسی و تمایل برای رسیدن به راه حل باشد، هنوز این امکان را داریم که به یاری خدا، ان شاء الله در پایان دوره بعد به توافق برسیم یا اگر نیاز باشد، مقداری بیشتر مذاکره کنیم. ولی مسیر رسیدن به یک تفاهم لااقل برای مرحله اول نسبتا وجود دارد و مسیر مشخص است. امیدوایم که بتوانیم به نتیجه برسیم.پ

گفتید معجزه؛ پیشرفت ها از چه جهت شبیه معجزه بود؟از این جهت که پیشرفتی که ما در طول کمتر از دو ماه مذاکره با 1+5 داشتیم، با میزان پیشرفت در چندین سال گذشته قابل مقایسه نبود. اما از طرف دیگر، کار هنوز دشواری های اساسی دارد و لذا مجبوریم که با آرامش، متانت و دقت پیش رویم.

اما چرا طرف مقابل اینقدر زود، خواست که کار پیش رود؟ اینکه وزرای خارجه آنها خود را به مذاکرات رساندند، آیا این را به ذهن متبادر نمی کند که آنها می خواستند زود کار به سرانجام برسد؟
البته حضور وزرای خارجه دلایل متعددی داشت؛ در مورد برخی، یکی از دلایل حضور شاید این بود که جلوی بعضی پیشرفت ها گرفته شود. لذا باید ببینیم چه می شود!

ما شاهد مخالفت های داخلی با تیم مذاکره کننده هسته ای هستیم؛ نظرتان در این مورد چیست؟
آن هم طبیعی است. هم مخالفت در داخل 1+5 طبیعی است؛ زیرا 6 کشور با مواضع متفاوت هستند و هم مخالفت ها در داخل طبیعی است و گرایش های متفاوتی هست. اما آنچه در داخل توقع داریم این است که همیشه صداقت و توجه به منافع ملی وجود داشته باشد و بر این اساس کار را پیش ببری

اعترافات زوج جوان به قتل معاون وزیر صنعت

 قتل معاون وزیر صنعت
زوج جنایتکار که به اتهام قتل معاون سابق وزیر صنعت دستگیر شده اند، در نخستین اعترافات خود با قبول اتهاماتشان به تشریح نحوه قتل پرداختند.

 جسد صفدر رحمت آبادی ساعت ۲۰ و ۴ دقیقه یکشنبه گذشته در خودرویش در خیابان گلبرگ کشف شد. عامل جنایت با شلیک دو گلوله به سر معاون وزیر صنعت او را به قتل رسانده بود. بررسی صحنه جنایت نشان می‌داد، قاتل در داخل خودرو نشسته و به سوی قربانی شلیک کرده بود.

در ادامه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده  و با ردیابی های خود به یکی از بستگان پدری مقتول ظنین شده و او را همراه همسرش در شرق تهران دستگیر کردند.

متهمان در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جنایتی شدند. مرد جوان در ادامه لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت: مرحوم رحمت آبادی از بستگان پدری ام بود. من و همسرم 10 سال قبل پس از ازدواج به تهران آمده و در شرق تهران ساکن شدیم. از چندی قبل با مقتول اختلافاتی داشتم و به دنبال راهی برای انتقام بودم. روز حادثه با تهیه اسلحه از همسرم خواستم که با مرحوم رحمت آبادی قرار بگذارد. حدود ساعت هشت شب به محل قرار در خیابان گلبرگ رسیدیم. همسرم بر روی صندلی جلوی خودرو نشست و من پشت سر مقتول نشستم. پس از کمی صحبت اسلحه را به سمت سر مقتول گرفته و دو گلوله شلیک کردم.

وی ادامه داد: به خاطر سر و صدار خیابان کسی متوجه شلیک نشد. سریع از ماشین پیاده شده و به خانه بازگشتیم که قبل از فرار ماموران ما را دستگیر کردند.

زن جوان نیز با تائید اعترافات همسرش گفت: شوهرم از من خواست با مرحوم رحمت آبادی تماس گرفته و از او بخواهم برای حل مشکلی که دارم قراری بگذارد. مقتول نیز برای حل مشکل ما و بدون اطلاع از نقشه شوهرم در محل قرار حاضر شد.همسرم به خاطر اختلافاتی که با مقتول داشت مرا وارد این جنایت کرد.

یک مقام آگاه در این خصوص گفت: با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده می شود
شنبه 18 آبان 1392برچسب:محل,اقامت,ظریف,در,ژنو+ عکس, :: 11:36 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

محل اقامت ظریف در ژنو+ عکس

ظریف
محل اقامت ظریف.

دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:پیغام,رئیس,جمهور,برای,علی,دایی, :: 9:27 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

پیغام رئیس جمهور برای علی دایی

علی دایی
حسن روحانی در پیامی كه برای سرمربی پرسپولیس فرستاد از او خواست تا وی مسئولیت وزارت ورزش را بپذیرد.

 
 
 
 
 
 
 
در حالی که طی روزهای گذشته اسامی افراد زیادی برای به دست گرفتن سکان  وزارت ورزش و جوانان مطرح است اما یکی از نزدیکان دایی خبر از ابراز تمایل رییس جمهور برای سپردن وزارت وزش و جوانان به دایی داد.

این خبر در حالی از سوی این فرد نزدیک به دایی که در دوران سرمربیگری او در تیم ملی هم کنار او قرار داشت عنوان شد که افرادی چون دکتر دادکان، شریعتمداری و اکبر ترکان برای تصدی این پست مطرح  هستند.

در همین حال دوست قدیمی دایی در خصوص شرح این پیشنهاد گفت : «چند روز پیش از دفتر دکتر ترکان تماس گرفتند و شماره تلفن  دایی را خواستند و زمانی که علت این امر را جویا شدم مسئول دفتر ترکان گفت رییس جمهور قصد دارند دایی را برای وزارت ورزش و جوانان به به مجلس معرفی کنند. برای همین می خواهیم از طریق مهندس ترکان نظر دایی را جویا شویم.»

این دوست قدیمی دایی که اکنون در یکی از باشگاه های تهرانی مشغول به کار است در پاسخ می‌گوید دایی این پیشنهاد را قبول نمی کند.

پس از این مکالمه دوست دایی با او تماس گرفته و موضوع را با او مطرح می‌‌کند که دایی با خنده می‌گوید: «من که دنبال وزیر شدن نیستم. کار من کنار زمین است.»

پس از این اتفاق گویا با دایی تماس گرفته می‌شود و پیشنهاد رییس جمهور مطرح می‌شود که علی دایی ضمن تشکر از دکتر روحانی از قبول این پیشنهاد امتناع می‌کند. گفته می شود پس از این مکالمه گزینه هایی مانند دادکان، شریعتمداری و ترکان روی میز روحانی قرار می‌گیرند.


دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:وقتی,حسن,روحانی,گریه,کرد, :: 9:22 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

وقتی حسن روحانی گریه کرد

وقتی حسن روحانی گریه کرد
شامگاه پنجشنبه هفته گذشته در سالن اجتماعات باشگاه نفت، فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت در جلسه‌ای با حضور بیژن نامدار زنگنه یاد و نام شهید تندگویان را با حضور خانواده وی گرامی داشتند.

 وزیر نفت دولت یازدهم طی سخنانی در این جلسه با انتقاد از تهمت‌زنی‌ها و بداخلاقی‌های سیاسی، آن را در راستای منویات و خواست شهدا و خدمتگزاران به نظام جمهوری اسلامی ندانست و تصریح کرد: طوری اقدام کنیم که هر ایرانی افتخار کند به ایرانی بودنش.

وی ادامه داد: در این سال‌ها مکررا نزول کردیم. شعارها بزرگ و عمل‌ها خراب شد. چرا مردم ما هر روز باید فقیرتر شوند؟ یک زمانی بود که حدود صد هزار نفر در عسلویه کار می‌کردند و محتاج کسی نبودند. چرا باید امروز به این روز بیفتند و تمام توسعه کشور را به هم بریزیم و شعار بدهیم؟

زنگنه در ادامه اظهار کرد: با شعار نمی‌شود کشور را پیش .برد با شعور و خرد باید کشور را پیش برد. چرا در این کشور آدم‌های صالح و توانمند باید کنار گذاشته شوند و یک‌سری افراد که در هیچ‌جا کار جدی به آنها داده نمی‌شد، باید کارها را به دست بگیرند؟ خوب معلوم است که کارها خراب می‌شود. این خلاف سنت خداست که خراب نشود.

وی در ادامه با انتقاد از رفتارهای چند سال گذشته گفت: تا یک زمانی علی‌رغم بالا و پایین‌هایی که بود، جریان کشور رو به پیشرفت بود ولی از سال 84 به بعد یک وقفه‌ای ایجاد شد. ما نباید دیگر در گذشته سیر کنیم. افراطی‌گری همیشه باید محکوم بشود و همیشه باید با تحجر مبارزه کرد و ما نباید در این بمانیم. خداوند به ما فرصت داده و ما باید از این فرصت برای اعتلای کشورمان استفاده کنیم. ما باید طوری رفتار کنیم که دیگران پیشرفت ما را ببینند.

زنگنه با ذکر خاطره‌ای خاطرنشان کرد: من یک روز پیش امیر قطر رفتم. امیر قطر به من گفت من غبطه می‌خورم به آنچه که شما در پارس جنوبی دارید انجام می‌دهید. ما باید دوباره کاری بکنیم که دیگران به ما غبطه بخورند. البته رهایی ما از مشکلاتی که برای کشور به وجود آمده بود با دعای خانواده شهدا و تلاش عده‌ای صورت پذیرفت. ان‌شاءالله همه با هم در راه شهید تندگویان باید جلو برویم و صنعت نفتی داشته باشیم که دیگران حسرت ما را بخورند.

وزیر نفت در ادامه به نکته‌ای تلخ اشاره و تصریح کرد: من به صراحت می‌گویم وضعیت امروز کشور ایران از نظر شرایط فروش نفت و مقدار فروش نفت و استفاده از پول، از شرایط دوران جنگ بسیار سخت‌تر است و ما باید با تدبیر جلو برویم و جامعه را توجیه کنیم که چه خطراتی هنوز هست. آنهایی که خطرساز بودند همچنان در صدد این هستند که چوب لای چرخ مدیریت کشور بگذارند.

زنگنه با اشاره به تاثر رئیس‌جمهور کشورمان پیرامون یک رویداد ناگوار گفت: چند روز پیش آقای روحانی گفتند که من خیلی متاثر شدم. ایشان گفت یکی از وزیران پیشین آمد پیش من و به من گفت که من رفتم امارات و خواهش کردم و یک مقدار پول از آنها گرفتم و آوردم ایران. آقای روحانی گفتند ایشان وقتی که رفتند من نشستم و گریه کردم که کشور ما به کجا رسیده که وزیر ما باید برود و از یک شیخ اماراتی خواهش کند که چهار قران پول به ما بدهد برای امور جاری کشور. این عزت ماست؟

وی در ادامه با انتقاد از واکنش‌های داخلی به دیپلماسی دولت روحانی، گفت: امروز می‌گویند صداقت آمریکایی. آخر یعنی چی صداقت؟ اصلا در سیاست خارجی صداقت یعنی چی؟ پیامبر اکرم (ص) فرمودند: الحرب و کل خدعه، جنگ کلش خدعه است. سیاست خارجه هم ادامه بدون خون‌ریزی همان نبرد است. تمامش خدعه است. اصلا صداقت آمریکایی یعنی چی؟ اصلا کی گفته آمریکا صداقت داره؟ اصلا کسی که فکر کنه که در سیاست خارجی با صداقت باید رفتار کرد اصلش بر حماقت است. هیچ برادری و دوستی‌ای در سیاست خارجی نیست الا اینکه منافع خودت را تامین کنی. اگر با کسی دوستی یا دشمنی برای این است که منافع خودت را تامین کنی.

زنگنه در بخش پایانی اظهارات خود گفت: چرچیل در جنگ جهانی دوم گفت ما با شوروی متحد می‌شویم. خیلی‌ها گفتند شوروی تا دیروز در مقابل ما بود، حال چه شد که دوست ما شد؟ چرچیل پاسخ داد بریتانیای کبیر هیچ دوست و دشمن دائمی ندارد. فقط منافعش برایش دائمی است. آنکه می‌خواهد با ما مذاکره کند به خاطر منافع خودش است، نه منافع من. ما خیلی باید ساده باشیم که فکر کنیم آمریکا به دنبال منافع کشور دیگری است. البته در زمان مذاکره یک جاهایی با هم اشتراک پیدا می‌کنیم. مثلا ما با عربستان و عراق رقیبیم ولی وقتی در اوپک می‌نشینیم در زمان‌هایی یک نقاط اشتراکی داریم. اصلا این حرف‌ها را از کجا می‌آورند که آمریکا صداقت ندارد؟ اگر کسی فکر می‌کند آمریکا در مورد ما صداقت دارد خودش در اشتباه است. قرار نیست که همه یا باید با ما دوست یا دشمن باشند و حد میان هم ندارد. وسط دوستی و دشمنی هزاران منافع است که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم و هیچ چیز جز منافع ایران و ایرانی نباید برای ما مهم باشد.


لاریجانی از روند اخیر مذاکرات هسته‌ای حمایت کرد

لاریجانی از روند اخیر مذاکرات هسته‌ای حمایت کرد
رییس‌مجلس شورای اسلامی گفت: ما ضمن حمایت از روند کنونی مذاکرات هسته‌ای بین ایران و مجموعه 1+5 بر این باوریم که این مذاکرات در یک چارچوب منطقی و عادلانه و به شکلی که بهانه‌جویی‌های سابق به کناری نهاده شود می‌تواند منتج به نتایج سازنده گردد.

  علی لاریجانی در دیدار با رییس سوسیالیست‌های پارلمان اروپایی که به همراه هیاتی از این پارلمان به تهران سفر کرده است، با اشاره به تاریخچه روابط ایران با مجموعه کشورهای اروپایی گفت: ایران و اروپا از قدیم‌الایام روابط تجاری و اقتصادی خوبی با یکدیگر داشته‌اند و تصور مردم ایران نسبت به اروپا نسبتا مثبت است.

وی از اروپا به عنوان یک شریک تجاری مستمر برای ایران نام برد و یادآور شد: روابط و مناسبات تجاری و اقتصادی بین‌ ایران و اروپا دارای منافع مشترکی برای مردم در هر دو سوی معادله می‌باشد.

رییس مجلس در ادامه با اشاره به موضوعات مورد علاقه طرفین اعم از تروریزم، قاچاق مواد مخدر و موضوع هسته‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران در تمامی این موضوعات که در حوزه منافع و دغدغه‌های مشترک طرفین می‌گنجد همکاری مناسبی با غرب و اروپا داشته است.

وی همچنین گفت: ایران در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر از افغانستان به اروپا هزینه‌های معنوی و مادی زیادی متحمل شده و در راه مبارزه با تروریزم، بهای سنگینی پرداخته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ارتباط با بحران سوریه نیز گفت: به رغم آن که معتقدیم در سوریه باید یک دموکراسی ریشه دار استقرار یابد این باور قطعی و منطقی نیز در ما وجود دارد که با صدور تروریزم و ارسال سلاح و مداخله خارجی نمی‌توان آرامش و دموکراسی را در آن مستقر نمود.

وی افزود: تروریزم در هر جای دنیا و به هر شکل و مظهری مذموم و مردود است و علت شکست در مبارزه با تروریزم در برخی مناطق همچون افغانستان برخورد تاکتیکی و نه ریشه‌ای با این معضل فراگیر است.

در ادامه این دیدار هنص اسوبادا رئیس سوسیالیست‌های پارلمان اروپا از ایران به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه نام برد و گفت: حصول به توافق با ایران و بازگشت به روابط سازنده گذشته برای اتحادیه اروپا از اهمیت بسیاری برخودار است و در سایه این امر می‌توان امیدوار بود جمهوری اسلامی ایران یکی از شرکای موثر اروپا و غرب در موضوعات مهم و حساس همچون مبارزه با مواد مخدر، مقابله با تروریزم و مبادلات اقتصادی و تجاری در آینده باشد.

وی گفت: اروپا و ایران در مسائل زیادی با هم اشتراک نظر دارند و با تبیین مسائل اختلافی با نظر داشت به منافع و دغدغه‌های مشترک روابط پایداری را می‌توان متصور بود.

وی در مورد موضوع هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: در گذشته فرصت‌های متعددی برای حل و فصل مسئله هسته‌ای وجود داشت که طرفین با اغتنام از فرصت موجود و نیل به توافق نهایی بار دیگر می‌توانند به شرکای قابل اعتماد یکدیگر مبدل شوند.

وی در ارتباط با موضوع سوریه نیز با مهم خواندن نقش کشورمان در حل و فصل مشکلات این کشور خاطرنشان کرد: ایران یک بازیگر موثر و قدرتمند منطقه‌ای است که باید در مذاکرات ژنو 2 حضور فعال و تاثیرگذار در حل بحران سوریه داشته باشد.

اسوبادا در این زمینه همچنین گفت: پارلمان اروپا مخالف جدی مداخله خارجی و نظامی در حل مشکل سوریه است و با ایران هم نظر است که تنها راه حل بحران سوریه، اتخاذ گزینه‌های سیاسی با مشارکت تمام اقشار مردمی این کشور در فرایند سیاسی‌شان است.

وی در پایان خواستار مشارکت هر چه بیشتر کشورمان در فعالیت‌های مورد علاقه مشترک در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی شد.
دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:تصویر,ژست,جالب,هیلاری,کلینتون, :: 9:13 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

تصویر ژست جالب هیلاری کلینتون

تصویر ژست جالب هیلاری کلینتون
بدون شرح!

چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:درخواست,عجیب,سایت,هاشمی,رفسنجانی,عکس, :: 8:59 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
درخواست عجیب سایت
این سایت طی روزهای گذشته به بازنشر مطالب و صحبت‌های جنجالی از هاشمی پرداخته که اصحاب و نزدیکان امام(ره) نسبت به درستی و صحت آن‌ها تردید جدی دارند.

 پس از انتشار خبری در یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای به نقل از هاشمی رفسنجانی که گفته بود امام خمینی(ره) موافق حذف شعار "مرگ بر آمریکا" بودند، موج گسترده‌ای از اعتراض‌ها و انتقادات به این سخنان شکل گرفت. منتقدین به خاطرات و ماجراهایی که هر از گاهی هاشمی رفسنجانی به نقل از امام خمینی(ره) عنوان می‌کند، ایراد گرفته و ادعا دارند با توجه به فرمایشات امام خمینی(ره) که به صورت مکتوب و مستند موجود و در دسترس است، تناقضی آشکار میان صحبت‌های هاشمی و فرمایشات امام خمینی(ره) وجود دارد.
 

در این میان اما اقدام عجیب پایگاه اطلاع‌رسانی هاشمی رفسنجانی جای تامل دارد. این سایت طی روزهای گذشته به بازنشر مطالب و صحبت‌های جنجالی از هاشمی پرداخته که اصحاب و نزدیکان امام(ره) نسبت به درستی و صحت آن‌ها تردید جدی دارند. در آخرین نمونه از این اقدات و پس از درخواست حذف شعار "مرگ بر آمریکا"، این سایت نوشته تا شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" را نیز حذف کنید!

دو شنبه 1 مهر 1392برچسب:رییس‌جمهور, نیویورک,رفت, :: 12:15 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
رییس‌جمهور
رییس‌جمهور صبح امروز پیش از ترک تهران به مقصد نیویورک جهت شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: می‌خواهیم ندای مظلومیت ایران را به گوش جهانیان برسانیم.

 حسن روحانی که در پاویون جمهوری اسلامی فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار کرد: ملت ایران که یک ملت بسیار بزرگ با تمدن و فرهنگی کهن است و امروز به عنوان مرکز ثبات منطقه شناخته می‌شود، همواره به دنبال صلح در منطقه بوده است.

وی افزود: متاسفانه دست‌هایی در سال‌های اخیر بوده که این چهره را به گونه‌ای دیگر معرفی کرده است و یکی از اولین اهداف این سفر این است که در فرصتی که برای بنده و هیات همراه پیش می‌آید چهره واقعی ملت ایران را به جهان معرفی کنیم؛ به عنوان ملتی فرهنگ‌دوست، صلح‌دوست و ملتی که در پی پیشرفت است بدون اینکه بخواهد لطمه‌ای به کشورهای دیگر وارد کند.

رییس‌جمهور با اشاره به حضور با شکوه مردم در انتخابات 24 خرداد و تحقق حماسه سیاسی گفت: مردم با نشاط و انتخاب خود مسیر میانه‌روی و اعتدال را برگزیدندو اعلام کردند که با افراط و افراطی‌گری موافقتی ندارند و ما تلاش می‌کنیم که پیام مردم ایران را به گوش جهانیان برسانیم. تلاش ما این است که صدای ملت ایران و پیام آنها را به گوش جهانیان برسانیم و بگوییم ملت ایران با هرگونه خشونت و افراط مخالف است مخصوصا در دنیای امروز که در منطقه ما و بسیاری از کشورهای جهان مردم از افراطی‌گری و خشونت رنج می‌برند ما به دنبال مبارزه با خشونت هستیم و باید همه در راستای مبارزه با خشونت دست به دست هم بدهیم.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: ملت ایران مورد ظلم و ستم و فشار نابجای بین‌الملل قرار گرفته است. ملت ایران به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نبوده و قربانی آن است و به دنبال توسعه و پیشرفت خود در چارچوب مقررات بین‌المللی است اما به ناروا تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی است و ما می‌خواهیم ندای مظلومیت ملت ایران را به گوش جهانیان برسانیم.

وی ادامه داد: می‌خواهیم بگوییم مسیر تحریم، مسیر غیرقابل قبول و غیرواقعی و کسانی که این مسیر را انتخاب کرده‌اند به هدف‌شان نمی‌رسند. به جای اتخاذ چنین مسیرهایی باید مسیر تعامل، گفت‌وگو و مفاهمه درپیش بگیرند و ما از این مسیر می‌توانیم به منافع مشترکمان دست پیدا کنیم.

رییس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های سفر خود گفت: در این سفر با مقامات بلندپایه برخی از کشورهای منطقه، اروپای، غربی و روسای سازمان‌های بین‌المللی و مجامع علمی و دینی آنجا ملاقات‌ها و گفت‌وگوهایی خواهیم داشت.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه در جریان این سفر با رسانه‌های بین‌المللی نیز مصاحبه‌هایی خواهد داشت، گفت: از جمله دیگر برنامه‌های این سفر ملاقات با ایرانیان مقیم در آمریکاست.

در جریان این سفر محمدعلی نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، صادق مشاور رییس جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور رییس جمهور، نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور، دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی روحانی را همراهی می‌کنند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به همراه تعدادی از معاونین خود نیز هفته گذشته برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است.
 آرزوی موفقیت روحانی
حسن روحانی، در آستانه سفر به نیویورك برای شركت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد،عصر دیروز با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار كرد.

 حجت الاسلام والمسلمین  حسن روحانی، در آستانه سفر به نیویورك برای شركت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار كرد.

در این دیدار مقام معظم رهبری برای رئیس جمهور آرزوی موفقیت كردن
دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:بازی,روانی,یا,آخرین,هشدار؟, :: 9:12 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

بازی روانی یا آخرین هشدار؟

بازی روانی
شمس الدین خارقانی، سفیر پیشین ایران در آلمان در گفتاری برای دیپلماسی ایرانی در بررسی جدیدترین تحریم ها که از روز دوشنبه اعمال خواهد شد آن را بازی روانی و البته آخرین تیر اقتصادی اروپایی ها می خواند


دیپلماسی ایرانی : گروه متخصصین کمیسیون اروپا معمولا موارد صورت جلسه شورای وزیران خارجه را تعیین می کنند. شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا قرار است که دوشنبه بیست و چهارم مهر تشکیل جلسه دهد و به احتمال بسیار زیاد مفاد مورد نظر گروه متخصصین را مورد تایید و تصویب قرار می د هد. چون وقتی گروه متخصصین موضوعاتی را بررسی و به شورای وزیران پیشنهاد می کنند معمولا مورد مناقشه زیادی قرار نمی گیرد. خصوصا اگر این موضوع در مورد ایران باشد که درباره آن یک نوع همخوانی و اجماع وجود داشته باشد.

موضوع تحریم های جدید اتحادیه اروپا بیشتر شبکه بانکی و صنایع کشور هستند که شامل چند موضوع از جمله گاز طبیعی، صادرات فلزات به ایران و تضمین های کوتاه مدت است. در مورد گاز طبیعی باید گفت مقدار صادرات ایران چندان زیاد نیست. این مقدار کم که به یونان و ایتالیا صادر می شد، اخیرا به دلیل مشکلات پولی و مالی میان ایران و اروپا وجود دارد متوقف شده است. موضوع صادرات فلزات بیشتر صدرو آلومینیوم و گرافیت را در بر می گیرد که اعتقاد اروپایی ها بر این است که این فلزات در انرژی هسته ای و قدرت گرفتن انرژی هسته ای ایران می توانند موثر باشند و به این روند کمک کنند. در بحث تضمین های کوتاه مدت هم باید یادآوری شود که در دوره های قبل، تضمین های بلند مدت و میان مدت مورد توافق اتحادیه قرار گرفت و الان تضمین های کوتاه مدت نیز به آن اضافه شده است. البته اتحادیه نوشته است که این تضمین ها مبالغ خیلی جزئی یا این که مواردی که در خصوص مواد غذایی و دارو و کمک های انسانی است، را شامل نمی شود. اما مورد موافقت قرار گرفته که بیمه این تضمین ها هم متوقف شود. هم چنین سی شرکت ایرانی هم در لیست قرار گرفته اند که هنوز مشخص نیست این سی شرکت کدام اند اما اعتقاد بر این است که این شرکت ها، شرکت های فعال در زمینه مخابرات و انرژی هستند.
با توجه به گزارشی که آژانس بین المللی انرژی در مورد صادرات نفت ایران داده است، اثرات روانی تحریم ها چه در داخل ایران و چه در خارج در حال آشکار شدن است. مقدار تولید نفت ایران بر اساس این گزارش به کمترین حد خود در بیست و سه سال گذشته به جز در سال انتهایی جنگ رسیده است. صادرات نفت نیز همین وضعیت را دارد. به نظر می رسد این شرایط تا حدی خطرناک است.

لازم به ذکر است که تضمین های گذشته در یازدهم تیر بوده و تضمین های نفتی و هم چنین فراورده های نفتی و نیز انتقال منابع مالی در شبکه های انتقال منابع مالی این فروش ها در شبکه های بین المللی پولی و مالی نیز در همان تاریخ بوده است. این روند تقریبا با امریکایی ها همخوانی داشته و این گزارش هم که به تازگی منتشر شده است تقریبا با وضعیت امریکایی ها همخوانی دارد. اوباما به تازگی دور جدیدی از تحریم ها علیه ایران را امضا کرد. ولی باید توجه داشت که تحریم های اتحادیه اروپا به زعم آن ها روی ایران تاثیر گذاشته و مشکلات ارزی و اقتصادی و برخی مشکلات سیاسی منتج از آن را ناشی از تحریم ها می دانند. طبیعتا در بعضی موارد مقامات ایرانی هم اعلام کرده اند که تحریم ها بی نتیجه نبوده است و حتی مقامات ایرانی واژه های خاصی در مورد تحریم ها به کار برده اند. بنابراین تحریم های جدید اضافه کردن بعضی سیاست ها و فشارهای بین المللی روی ایران است.

به نظر نمی رسد این تحریم ها از نظر کمی قدرت زیادی داشته باشند. اگر این تحریم ها را با تحریم های یازدهم تیر اتحادیه اروپا مقایسه کنیم، این تحریم های جدید چندان تحریم های واکنش داری نیستند. این که سی شرکت به لیست تحریم ها اضافه شدند یا مقدار کمی گاز تحریم شده یا صادرات برخی فلزات به ایران متوقف شود یا برخی از شرکت های ایرانی به ویژه شرکت های خصوصی دیگر نمی توانند تضمین های پولی و مالی بگیرند، نمی تواند تاثیر چندانی در وضعیت فعلی ایران داشته باشد. چرا که به طور مثال اگر شرکت های خصوصی می توانستند برخی اجناس را خریداری کنند، بسیار سخت می توانستند آن ها را به ایران حمل کنند. بنابراین از لحاظ کمی به نظر نمی رسد دردسر چندانی از این باب برای ایران ایجاد شود. اما موضوع اساسی موضوع سیاسی و تبعات روانی این اقدامات است.

در حال حاضر با مطرح شدن تحریم های جدید اتحادیه اروپا، به کشورهای دنیا این گونه القا می شود که اتحادیه اروپا تنبیه های جدیدی برای ایران در نظر گرفته و به مرحله اجرا گذاشته است. درست است که این تحریم ها تاثیر دارند اما آن تاثیری که تصور می شود روی ایران داشته باشد، به جز تاثیرات سیاسی و روانی داخلی ایران و هم چنین تاثیرات خارجی نخواهد بود. طبیعتا اتحادیه اروپا کشورهای دیگر را وادار می کند تا نسبت به ایران با شدت عمل بیشتری موضوعات را پیگیری کنند و در رابطه با مسائل ایران مراعات بیشتری کنند. هم چنین اتحادیه اروپا با این کار به نوعی به ایران تذکر می دهد که کفگیر تحریم ها و برخوردهای غیر خشونت آمیز به ته دیگ رسیده است. دیگر تحریمی برای اعمال وجود ندارد.

بنابراین نتیجه ای که می توان از این تحریم ها گرفت همین دو مسئله است. یعنی در وهله اول تبعات روانی که برای ایران در پی خواهد داشت و دیگری هشدار به ایران. ایران هم در این رابطه موضع گیری کرده و گفته است که در این رابطه مشکلی نخواهد داشت اما از آن طرف هم گفته است که ما حاضر به ادامه مذاکره با گروه 1+5 هستیم. خانم اشتون هم این موضع گیری ایران را مورد مداقه قرار داده است. به نظر می رسد با توجه به گزارشی که آژانس بین المللی انرژی در مورد صادرات نفت ایران داده است، اثرات روانی تحریم ها چه در داخل ایران و چه در خارج در حال آشکار شدن است. مقدار تولید نفت ایران بر اساس این گزارش به کمترین حد خود در بیست و سه سال گذشته به جز در سال انتهایی جنگ رسیده است. صادرات نفت نیز همین وضعیت را دارد. به نظر می رسد این شرایط تا حدی خطرناک است. هزینه های روانی از این بعد حائز اهمیت است که ایران نتواند درآمد لازم را از فروش نفت که تنها کالایی است که ایران می تواند از طریق فروش آن درآمد کسب کند، به دست آورد. این مسئله به آن منجر خواهد شد که در آینده وضعیت اقتصادی، پولی، مالی و تورمی ناشی از آن را بیش از پیش در داخل ایران احساس کنیم.

دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:عواقب,خطرناک,ماجراجویی,علیه,ایران, :: 9:11 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

عواقب خطرناک ماجراجویی علیه ایران

ماجراجویی علیه ایران
چنین اقدامی سبب می شود تمام تلاشها در زمینه حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران از بین برود. البته هر اقدام نظامی واکنشی متقابل در پی دارد، اما مهم این است که ما بر مذاکرات ایران و گروه 1+5 تمرکز داشته باشیم.


مهر: وزیر امور خارجه روسیه درباره عواقب اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران هشدار داد و تاکید کرد: من درباره وقوع سناریوهای خطرناک هشدار می دهم و باید همه طرفها را وارد گفتگو کرد.
 
سرگئی لاوروف امروز در مسکو اظهار داشت : امیدواریم اقدام نظامی علیه ایران هرگز عملی نشود، چون این مسئله عواقب خطرناکی دارد.
 
وی افزود: چنین اقدامی سبب می شود تمام تلاشها در زمینه حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران از بین برود. البته هر اقدام نظامی واکنشی متقابل در پی دارد، اما مهم این است که ما بر مذاکرات ایران و گروه 1+5 تمرکز داشته باشیم.
 
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تلاشها در زمینه برگزاری نشست معاونان وزیر خارجه گروه 1+5 و ایران ، تاکید کرد: این مسائل امیدها به باز شدن درهای مسدود را افزایش می دهد.
 
وی افزود: من درباره وقوع سناریوهای خطرناک هشدار می دهم و باید همه طرفها را وارد گفتگو کرد.

دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:خواهر,مایکل,جکسن,مسلمان,شد, :: 9:6 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

انت جکسون خواهر مایکل جکسون این روزها سوژه بسیاری از مجلات شده است. او مدتی است که با یک مرد ثروتمند عرب با نام وسام المانع که اصلیتی قطری دارد در تماس است و چند روز پیش بود که در مجلسی با حجاب اسلامی ظاهر شد و باعث تعجب همگان شد.
 

 
 

http://www.seemorgh.com//uploads/1391/JanJacksonvin55si7Kl.jpg
جنت جکسون و نامزد او
 

مجلات و روزنامه ها معتقدند که وی مسلمان شده اما نمی خواهد این موضوع رسانه ای شود!

چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:چگونگی,پاسخ,ایران,حمله,احتمالی, :: 6:21 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

چگونگی پاسخ ایران به حمله احتمالی

 پاسخ ایران به حمله احتمالی
گذشته از هویت اجراکنندگان سناریو احتمالی جنگ علیه ایران، این کشور گزینه های متعددی را برای پاسخگویی در نظر خواهد گرفت.


به گزارش خبرگزاری مهر، ناجی البستانی تحلیلگر لبنانی در مقاله ای که ازسوی  النشره منتشر شده به پاسخ احتمالی ایران به حمله احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی پرداخته است.

در این گزارش آمده است: پاسخ احتمالی ایران به چنین حمله ای شامل مسائل ذیل می شود؛

نخست: بمباران اسرائیل با موشکهای زمین زمین دوربرد که مهمترین آنها می تواند موشکهای پشرفته شهاب 3 باشد. باید توجه داشت برد موشکهای ایران (شهاب 1، 2 و 3 ، قدر 1 و سجیل 2) بین 300 تا 2200 کیلومتر است و می تواند عمق اسرائیل را مورد اصابت قرار دهد.

دوم: حمله به اسرائیل از مناطق جغرافیایی نزدیک به آن همچون جنوب لبنان و غزه. این حمله از سوی همپیمانان ایران شامل حزب الله لبنان و حماس فلسطین صورت می گیرد و باعث ایجاد چندین جبهه علیه اسرائیل می شود.

سوم: حمله به مصالح صهیونیستی در تمامی نقاط جهان با استفاده از جریانهای دوست و همپیمان ضد اسرائیلی. این حملات حیات تمامی اسرائیلیها در جهان را به مخاطره می اندازد.

چهارم: بستن تنگه هرمز که باعث ایجاد بحران جهانی نفت و افزایش شدید قیمتها در بازارجهانی می شود.

پنجم: حمله به پایگاهها و یگانهای نظامی آمریکایی در منطقه خلیج فارس که این حمله شاید به کشورهای حاشیه خلیج فارس که پایگاههای آمریکایی در آن قرار دارد نیز آسیب برساند. پایگاههای عریفجان کویت، العدید قطر، جبل علی و الظفره امارات از جمله این مراکز حساس برای آمریکا هستند.

در ادامه این گزارش به بررسی توانمندی نظامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اشاره شده و آمده است: ایران با داشتن 550 هزار نظامی، 28 هزار نیروی دریایی ، 52 هزار یگان دفاع موشکی  و توانمندی جذب 650 هزار نظامی دیگر توان بسیار بالایی دارد. البته در جنگ احتمالی نیروی دریایی و هوایی نقش سرنوشت سازی را بازی می کنند.

در مقابل اسرائیل 200 هزار نیروی ارتش و 450 هزار نیروی ذخیره دارد. البته نقطه قوت اسرائیل در نیروی هوایی آنهاست که از 600 فروند جنگنده پیشرفته اف 16 و اف 15 بهره مند هستند.

سوالی که مطرح می شود این است که آیا اسرائیل برای دریافت پاسخ ایران به حمله احتمالی آمادگی دارد؟ آمریکا در برابر به خطر انداختن منافعش در منطقه خلیج فارس و جهان چه دستاوردی خواهد داشت؟

اتفاقی شگفت انگیز برای ملکه زیبایی آمریکا ! +عکس

اتفاقی شگفت انگیز برای ملکه زیبایی آمریکا ! +عکس
جراحان مجبور شدند حدود 1/4 جمجمه او را بردارند تا مغز او که دچار تورم شدیدی شده بود به حالت عادی بازگردد و برای اینکه استخوان جدا شده فاسد نشود این استخوان را در شکم او به مدت 42 روز نگهداری کردند .
 
"جمی همیلتون" 36 ساله که در سال 2009 ملکه زیبایی ایالت آیداهو امریکا بوده و در رقابتهای سراسری هم شرکت داشته است در یک حادثه هنگام ماهیگیری از صخره پرتاب شد و از ناحیه سر آسیب دید.

http://www.seemorgh.com//uploads/1391/07/c19.jpg
جراحان مجبور شدند حدود 1/4 جمجمه او را بردارند تا مغز او که دچار تورم شدیدی شده بود به حالت عادی بازگردد و برای اینکه استخوان جدا شده فاسد نشود این استخوان را در شکم او به مدت 42 روز نگهداری کردند . این زن که مادر سه فرزند است وقتی به هوش آمد متوجه شد نیمی از استخوان سرش سر جایش نیست و به جای اینکه روی سرش باشد در شکمش است.

او در وبلاگش در خصوص این تجربه تلخ مینویسد: هیچ چیز در دنیا دیگر برای من مهم نیست جز اینکه من زنده ام و اینجا هستم این یک معجزه است که من زنده هستم و میتوانم کنار همسر و فرزندانم باشم.

او هنگام تعطیلات با همسرش به ماهیگیری رفته بود که این اتفاق رخ داد  او  تعادلش را از دست داد و از صخره ها پایین پرتاب شد همسرش سریعا او را به بیمارستان رساند  و پزشکان برای اینکه مغز متورم او دچار آسیب نشود مجبور شدند جمجمه او را بردارند و به این طریق به او عمری دوباره بخشیدند.

او اکنون حالش خوب است و بعد از اینکه تورم مغزش کاهش پیدا کرد پزشکان استخوان را سرجایش بازگرداندند. او اکنون به محل کارش بازگشته  و زندگی عادی خود را طی میکند.

http://www.seemorgh.com//uploads/1391/07/c21.jpg

واکنش آیت‌الله هاشمی
اولین واکنش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بازداشت مهدی و فائزه هاشمی رفسنجانی منتشر شد.


به گزارش افکارنیوز، محسن هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤالی درباره نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره بازداشت مهدی و فائزه هاشمی، گفت: ایشان می‌گویند، بچه‌های من مثل بچه‌های بقیه افراد هستند و فرقی بین بچه های من با بچه مردم نیست.

وی افزود: نظر ایشان این است که نباید تبعیضی صورت بگیرد و باید بدون تبعیض با فررزندان ایشان برخورد شود.

محسن هاشمی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جویای حال مهدی و فائزه است، گفت: ایشان از بازداشت مهدی و فائزه نگران نیستند؛حاج آقا به این بحران‌‌ها عادت دارند.
یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:افزایش,احتمال,جنگ,ایران , :: 5:55 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

افزایش احتمال جنگ با ایران

 احتمال جنگ با ایران
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در هفته های اخیر تلاش های قابل تحسینی در جلوگیری از افزایش ریسک اقدام نظامی علیه ایران انجام داده


دیپلماسی ایرانی: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در هفته های اخیر تلاش های قابل تحسینی در جلوگیری از افزایش ریسک اقدام نظامی علیه ایران انجام داده که از جمله آنها می توان به مخالفت با درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به منظور مشارکت دادن ایالات متحده در جنگی دیگر در خاورمیانه اشاره کرد. اما روز جمعه شانس اقدام نظامی بالا رفت و این به دلیل اشتباه اوباما بود.

یک مقام ناشناس آمریکایی روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده نام گروهک تروریستی منافقین را از فهرست سازمان های تروریستی آمریکا حذف خواهد کرد. گروهکی که در کنار دیگر اقدامات تروریستی خود، در قتل آمریکایی ها نیز نقض داشته اند.

رابرت رایت در مقاله ای که در همین زمینه در نشریه آتلانتیک منتشر کرده می نویسد، من پیش از این نیز هشدار داده بودم که حذف گروهک منافقین از فهرست سازمان های تروریستی،  موضع گروهی در ایران که به دنبال پایان دادن به مذاکرات هسته ای هستند را تقویت می کند. تندروها در ایران با اشاره به نقش این گروهک در اقدامات ضد جمهوری اسلامی، قرار گرفتن در کنار صدام حسین در جریان جنگ ایران – عراق و عملکرد به عنوان یک نیروی نیابتی برای اسرائیل ، بار دیگر اعلام خواهند کرد که ایالات متحده با حذف نام این گروهک از فهرست سازمان های تروریستی، خصومت بی اندازه ای با ایران دارد و مذاکره با چنین کشوری بی ثمر است. همانگونه که تندرو ها در آمریکا نیز برای توجیه عدم تمایل خود به ادامه مذاکرات هسته ای به دشمنی ایران با آمریکا اشاره می کنند.

البته نظریه من می تواند اشتباه یا غیر قابل باور باشد اما حذف نام گروهک منافقین از فهرست سازمان های تروریستی آمریکا می تواند به کاهش شانس هر گونه مصالحه بین ایران و آمریکا منجر شود. از سوی دیگر این اقدام می تواند موضع اصلاح طلبان در ایران را نیز تضعیف کند.

به این ترتیب آمریکا در حالی که زمینه های مناسب را در ایران کاهش داده به افزایش ریسک درگیری نظامی کمک کرده است.


 

یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:رژه ارتش,رژه,ارتش,عکس,عکس رژه ارتش, :: 5:50 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

رژه بزرگ نيرو هاي مسلح در جوار حرم مطهر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي با حضور رئيس محترم جمهور




 

 



 




 




 







































































 
شنبه 1 مهر 1391برچسب:عذرخواهی ,رسمی,لیبی,امریکا,, :: 5:6 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
لیبی از معاون وزیر خارجه آمریکا که به این کشور سفر کرده به خاطر کشته شدن سفیر آمریکا در بنغازی عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا که به لیبی سفر کرده با رهبران این کشور از جمله مصطفی ابوشاقور نخست وزیر جدید و محمد المقریف رییس کنگره ملی لیبی دیدار و گفت وگو کرد.وی سپس در مراسم یادبود کریستوفر استیونز سفیر آمریکا در لیبی و سه همکار آمریکایی اش شرکت کرد.

یک مقام وزارت خارجه لیبی پس از دیدار ویلیام برنز با مقامات لیبی اظهار کرد: عاشور بن خیال وزیر خارجه لیبی از برنز به خاطر خشونت هایی که در طرابلس روی داد، عذرخواهی کرد و کریستوفر استیونز را "دوست لیبی" معرفی نمود.چهار آمریکایی در حمله افراد مسلح به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی کشته شدند.

افراد مهاجم در میان جمعیت معترض به فیلم ضد اسلامی ساخته شده در آمریکا بودند.برنز به خبرنگاران گفت: هرچه سریعتر باید افراد مسئول این تراژدی وحشتناک محاکمه شوند و ما مصمم هستیم که برای این کار با لیبی همکاری کنیم.برنز همچنین با ادای احترام به استیونز او را یک سفیر فوق العاده معرفی کرد که به لیبی معتقد بوده است.

عبدالرحیم الکیب نخست وزیر در حال کناره گیری لیبی نیز پس از دیدار با برنز خاطر نشان کرد: قتل استیونز قطعا نشان دهنده ارزش های اخلاقی موجود در لیبی نیست.وی همچنین اظهار کرد: فیلم ویدئویی ضد اسلامی فیلمی ناخوشایند است و منعکس کننده احساسات مردم آمریکا نیست.

افراد مهاجم یک گروه یاغی بودند که باید هرچه سریعتر به دست قانون سپرده شوند.در واشنگتن سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ویلیام برنز از مقامات لیبی خواسته تا نهادهای امنیتی خود را برای حفظ امنیت مردم لیبی و دیپلمات هایی که در آنجا هستند، ارتقا بخشند.
یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:حمله,چینی‌ها,سفارت,ژاپن, :: 6:0 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

حمله چینی‌ها

فارس به نقل از راشا تودی نوشت: هزاران نفر از مردم پکن در اعتراض به سیاست های ارضی ژاپن به سفارت این کشور در پکن حمله کردند و با پرتاب سنگ، بطری و آتش زدن پرچم ژاپن، ملی کردن جزایر مورد مناقشه میان دو کشور از سوی دولت ژاپن را محکوم کردند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/06/70.jpg

این درحالی است که چینی ها در بعضی از استان های دیگر این کشور نیز با حضور در خیابان ها مخالفت قاطع خود را با تملک جزایر دیائویی توسط دولت ژاپن اعلام کردند. این اعتراضات در بعضی از مناطق به درگیری میان پلیس و معترضین و استفاده از خشونت کشیده شد.

براساس گزارش منابع مختلف، بیش از 40 هزار نفر در حداقل 20 شهر چین در این تظاهرات شرکت کردند.

تنش در روابط توکیو و ژاپن بر سر جزایر «دیائویی» که ژاپنی ها به آن «سنکاکو» می گویند زمانی تشدید شد که دولت توکیو از تصمیم خود برای خرید این جزایر خبر داد.

این تصمیم موجب خشم و عصبانیت مقامات پکن شد و وزارت خارجه ژاپن این پرونده را به یک دادگاه بین المللی ارجاع داد.

دولت ژاپن بعد از چند هفته کش و قوس این طرح را رسما تصویب کرد.


http://www.seemorgh.com/uploads/1391/06/71.jpg


http://www.seemorgh.com/uploads/1391/06/72.jpg


http://www.seemorgh.com/uploads/1391/06/73.jpg


http://www.seemorgh.com/uploads/1391/06/74.jpg


http://www.seemorgh.com/uploads/1391/06/75.jpg


http://www.seemorgh.com/uploads/1391/06/76.jpg


http://www.seemorgh.com/uploads/1391/06/77.jpg


 

 

 تصاویری که ورود دختران به ورزشگاه را ممنوع کرد

پس از بازی اول ایران و ژاپن که ورود بانوان هم برای تشویق تیم ملی والیبال در مقابل ژاپن، به ورزشگاه آزادی آزاد بود، صحنه هایی رخ داد که باعث شد در بازی دوم به یکباره تصمیم گرفته شود ورود بانوان را ممنوع اعلام کنند.









 


 

آمریكا دیپلمات‌های خود را فراخواند
 
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که به بخشی از کارمندان خود در خارطوم و تونس که مشاغل غیر حساس دارند و خانواده کارمندان این سفارت‌ها دستور داده که به منظور احتیاط و حفظ تدابیر امنیتی خاک این کشورها را ترک کنند.

به گزارش شبكه خبری بی.بی.سی، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفته که هشدار مشابهی برای شهروندان آمریکایی که در سودان و تونس هستند، صادر کرده است.

آمریکا برای دفاع از سفارتخانه خود در خارطوم، پایتخت سودان، اقدام به اعزام تفنگدار دریایی به این کشور کرده اما سودان با این اقدام آمریکا مخالفت کرده است. مقام‌های سودان گفته‌اند که ماموران امنیتی و انتظامی این کشور قادر به کنترل اوضاع هستند و نیازی به اعزام نیروهای خارجی نیست.

اعتراض‌ها در روزهای گذشته دو کشته در تونس و سه کشته در خارطوم بر جای گذاشته است.

هشدارهای امنیتی آمریکا به اتباعش همزمان با گزارش‌هایی است که در آنها گروه القاعده نسبت به حملات جدید علیه آمریکا در کشورهای مسلمان هشدار داده است.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، القاعده در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: " آنچه باید در این رویداد بزرگ بر آن متمرکز شد این است که نهایتا تمامی سفارتخانه‌های آمریکا از سرزمین‌های مسلمانان برچیده شوند."

هشدار برای کارمندان سفارتخانه‌های آمریکا در سودان و تونس در حالی صادر می‌شود که سفارت آمریکا در قاهره اعلام کرده از امروز (یکشنبه) تمامی فعالیت‌های خود از جمله صدور ویزا و خدمات کنسولی را از سر خواهد گرفت.

سفارت آمریکا در مصر نخستین محل مورد حمله معترضان به فیلم ضد اسلامی بود که روز سه‌شنبه معترضان برای ساعاتی با بالا رفتن از دیوار آن پرچم آمریکا را پایین کشیدند و به جای آن پرچم سیاه رنگی را جایگزین کردند.

در ادامه واکنش‌ها به فیلم توهین‌آمیز به پیامبر اسلام (ص)، هشام قندیل، نخست وزیر مصر می‌گوید که اهانت به باورهای دینی یک و نیم میلیارد مسلمان غیرقابل قبول است اما این به آن معنی نیست که اعتراض مسالمت آمیز به خشونت تبدیل شود.

قندیل روز شنبه در مصاحبه با بخش عربی بی.بی.سی، گفت: "مصری‌ها، امت عرب و در مجموع مسلمانان باید به رسانه‌های غرب، فطرت واقعی یک مومن مسلمان را نشان دهند؛ اینکه مسلمانان صلح طلب هستند و خشونت را تقبیح می‌کنند."

وی همچنین گفته که باید میان آزادی بیان و ضرورت احترام به باورهای دینی مردم تعادل ایجاد شود. اشاره قندیل به قوانین آزادی بیان در کشورهای غربی و آمریکاست که عملا نظارت کامل بر همه تولیدات معنوی را غیر ممکن و مخالف قانون آزادی بیان می‌داند.

وی همچنین از دولت آمریکا خواسته که تمامی تمهیدات را برای جلوگیری از اهانت به باورهای مسلمانان اتخاذ کند و همزمان کسانی را که مسئول این اهانت‌ها هستند به پیشگاه قانون فراخواند تا پاسخگوی اعمالشان باشند.

سخنان نخست وزیر مصر در حالی بیان می‌شود که با گذشت پنج روز از آغاز اعتراضات به فیلم ضد اسلامی دامنه تجمع‌ها به کشورهایی که حتی اکثریت آنها مسلمان نیستند هم کشیده شده است.


 

چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:احتمال,نامزدی,سید حسن خمینی, انتخابات, :: 4:58 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

 

احتمال نامزدی سید حسن خمینی در انتخابات
یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه پول حرام کروبی را به این روز انداخته است، گفت: مگر کروبی از شهرام جزایری پول نگرفت؟ نتیجه آن پول‌های حرام همین است که امروز کروبی گرفتارش شده است.

فارس:یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه پول حرام کروبی را به این روز انداخته است، گفت: مگر کروبی از شهرام جزایری پول نگرفت؟ نتیجه آن پول‌های حرام همین است که امروز کروبی گرفتارش شده است.

* پارلمان نیوز: «تحلیلگران سیاسی معتقدند عده‌ای تلاش دارند تا پای سید حسن خمینی را نیز به معرکه درگیری‌های سیاسی بکشانند تا وی را فردی جناحی و سیاسی نشان دهند و تخریبش کنند. اما سکوت وی درباره مسائل سیاسی مانع از این اقدام شده است. لذا اعلام نامزدی سید حسن خمینی در انتخابات ۴ سال آینده و پیوند دادن نام وی با نام های اصلاح طلبان احتمالاً با هدف آغاز پروژه تخریب سید حسن خمینی آغاز شده است.»

* سردار رمضان شریف رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در نشست خبری خود اظهار داشت: «به‌رغم تلاش‌هایی که اخیرا به خصوص در فضای سایبری و بعضا سایت‌ها نسبت به شایعه‌پراکنی و ایجاد حاشیه‌هایی برای راهپیمایی عظیم روز قدس صورت می‌گیرد، همه مردم و نخبگان به فلسفه وجودی نامگذاری این روز با عنوان روز قدس اهتمام جدی خواهند داشت و اجازه نمی‌دهند شعارها و حرکت‌های تفرقه‌انگیز و نامتناسب به وجود بیاید چرا که بدیهی است اینگونه اقدامات در راستای دشمنی‌های اسرائیل و آمریکا با نظام ارزیابی می‌شود.»

* عزت سحابی رئیس شورای فعالان ملی- مذهبی در گفتگو با ایلنا گفت: «حذف جریان اصلاح طلب از صحنه سیاسی کشور ممکن نیست.»

* حجت‌الاسلام و المسلیمن جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با رجانیوز با تاکید براینکه پول حرام کروبی را به این روز انداخته اظهار داشت: «آقای کروبی که یک روحانی است، پول انتخابات را از کجا آورد؟ مگر همین ایشان از شهرام جزایری پول نگرفت؟ نتیجه آن پول‌های حرام همین است که امروز کروبی گرفتارش شده است و با این کار خود به روحانیت هم اهانت کرده است.»

شجونی خواستار آن شد که دادگاه ویژه روحانیت کروبی را خلع لباس کند و گفت: «بنده خودم مدعی هستم و حدود دو ماه پیش به دادگاه ویژه تماس گرفتم و از مجمع روحانیون و اعضای آن همچون مجید انصاری و موسوی خوئینی ها شکایت کردم و در این کار هم جدی هستم.» وی با بیان اینکه کروبی سقوط کرده است، تصریح کرد: «امروز این سقوط به جنون کشیده شده و باید در مقابل آن ایستاد، کاری که حضرت امام(ره) کردند و امثال بازرگان، منتظری و رجوی را واژگون کرد.»

* شهریاری عضو فراکسیون اقلیت (اصلاح طلبان) مجلس در گفتگو با پارلمان نیوز گفت:«برخی افراد عقده‌ای فکر می‌کنند فرصتی پیش آمده و از آن باید حداکثر استفاده برای برخورد و حذف برخی چهره‌ها همچون آقایان موسوی، کروبی، خاتمی و حتی هاشمی را به کار گیرند و قلع و قمع کنند.» وی با بیان اینکه شاید آیت الله مهدوی کنی با آیت الله هاشمی رفسنجانی در برخی مسایل اختلاف نظر داشته باشد، اما هیچ‌گاه مهدوی کنی به هاشمی شک نمی‌کند و او را بدخواه انقلاب نمی‌داند، گفت: «بزرگان قوم و مراجع باید یک مدار همت به خرج داده وارد میدان شوند و جلوی تاخت و تاز جریان تازه به دوران رسیده که خود را اطرافیان احمدی‌نژاد می‌دانند را بگیرند.»

* پارلمان نیوز: «در پی آزاد شدن علیرضا حسینی بهشتی مشاور ارشد میرحسین موسوی، سید حسن خمینی به دیدار وی رفت.»

* محسنی اژه‌ای در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به تشریح نخستین گزارش هیات سه نفری رئیس قوه قضائیه در باره نامه آقای کروبی پرداخت. وی گفت: «در مرحله اول از آقای کروبی خواستیم با حضور در جلسه این هیات مستندات و مدارک خود را در خصوص ادعاهای مطرح شده در هر دو نامه ایشان ارائه دهد اینکه چه چیزی موجب شده تا مسایل را قبل از آنکه در‌مرجع رسمی اعم از مجلس یا حتی خود آقای هاشمی رفسنجانی (مجمع تشخیص مصلحت نظام) مطرح شود به صورت عمومی بازتاب بدهد؟!» وی به نقل از مهدی کروبی گفت : «اجمالا گفتند زمانی که نامه را به آقای هاشمی رفسنجانی نوشتم از این مواردی که ادعا دارم والبته مدارکی هم به‌دنبال خودشان آورده بودند، هیچ‌یک از این افراد به من مراجعه نکرده بودند و هیچ یک از این موارد راهم من نشنیده بودم. این افراد متعاقب انتشار این نامه به حزب اعتماد ملی مراجعه کردند یا به افرادی غیر از آقای کروبی مراجعه کرده بودند.» ایشان در همان جلسه اول عنوان کرده بودند، مسایلی را که می‌گویم شخصا به اطمینان نرسیده‌ام. شنیده های من است. "کروبی گفت‌:‌ حرف‌های دو نفر را پس از مراجعه به حزب اعتماد ملی شخصا شنیدم و بقیه را هم به واسطه شنیدم ".

دادستان کل کشور خاطر‌نشان کرد: «ابتدا خواستم کاملاً غیر محسوس بروند ببینند در این فاصله زمانی که این افراد می‌گویند، با چند روز این طرف و آن طرف، اصلاً کسی با این نام آنجا مراجعه کرده است یا خیر؟! چون ایشان می گوید فلانی آمده شب بیمارستان و تا صبح بستری و به وی سرم وصل بوده! پس بالاخره باید اسم وی در جائی ثبت شده باشد. همه قسمت‌های بیمارستان که امکان دارد یک مریض مراجعه کند و چندین ساعت بستری بشه و زیر سرم برود، را بررسی کردیم اما فردی به نام ترانه موسوی وجود نداشت. من به مامور تحقیق گفتم که فقط دنبال اسم نگردید. الان فرض می گیریم که آقای کروبی درست می‌گوید. پس ممکن است به نام فرد دیگری به بیمارستان برده باشند، بالاخره فردی که خلافی کرده و قرار است فردا دستگیرش کنند، پس ممکن است با اسم خلافی بستری کرده باشند. به ماموران تحقیق گفتم بپرسند آیا در این فاصله زمانی زنی با این سن و سال به آن محل مراجعه کرده و بستری شده باشد، که باز ما به مطلبی نرسیدیم.» وی گفت: «هر امکان دیگری که فرض کنید؛ بازداشتگاهی بوده، کلانتری بوده در خیابان‌های منتهی به اطراف این بیمارستان و زندان اوین و جاهای دیگر را پرسیدیم و گفتند فردی به این نام بازداشتی نداشتیم. در جلسه بعد عین این مسائل را به آقای کروبی گفتیم و پرسیدیم آیا از بستگان این خانم ترانه موسوی کسی را شما دیدید؟! گفت: نه!»

دادستان کل کشور ادامه داد: «به کروبی گفتم، افراد شما که می‌گوید از طرف من و آقای میرحسین برای پیگیری این قضایا تعیین کردیم، از بستگان افراد مطرح شده کسی را می شناسند؟ که ازآنها تحقیق کنیم؟ که پاسخ دادند خیر.» وی با بیان اینکه خطاب به کروبی گفتم ، چطور چنین ادعائی دارید ، در پاسخ مطرح شده به نقل ازکروبی ‌گفت: «در آن جمع ما، آن دختر شهید چنین مطلبی را مطرح کرده است.» محسنی اژه‌ای ادامه داد : «من از آقای کروبی پرسیدم ، از آن دختر شهید آدرسی دارید که تحقیق بیشتری کنیم؟ که ایشان گفتند، سوال می‌کنم و به شما خواهم گفت.»

اژه ای گفت: «از آقای کروبی خواهش کردم همین امشب بروید حتماً بپرسید و بیایید به ما بگویید و یا اصلاً تلفنی به ما بگویید. به آقای کروبی گفتم ، این بیمارستانی که شما می‌گوئید، ما این راهها را طی کردیم، اولاً اگر شما راهی به ذهنتان می رسد بگویید. بالاخره مسئول بودید، مجلس بودید، دستی توی این کارها داشتید و خودتان می گوئید، که در این امور دستی دارم که ایشان پاسخ داد ؛ حرف‌های شما منطقی است، ولی من الان چیزی بیشتر از این ندارم.» دادستان کل کشور خاطر‌نشان کرد: «به هر حال در مورد ترانه موسوی ما هر مسیری که واقعاً ممکن بود و ذهن انسان به آن می‌‌رسید و از ذهن حتی بعضی از افراد دیگر که در این زمینه ها کارشناسند استفاده کردم و ما نه تنها به نتیجه نرسیدیم، بلکه واقعاً به نتیجه رسیدیم که صحت ندارد. مگر می شود ، یک نفر در ایران باشد و هیچ‌کس را نداشته باشد؟!»

وی با بیان اینکه در جلسه اول کروبی گفت؛ من اطلاعاتی دارم ولی در این جلسه ارائه نمی دهم ، ادامه داد : «من به ایشان گفتم ، آقای کروبی شما یک ادعایی کردید! ادعایی که به حیثیت نظام، مردم و خود فردی که شما این‌ گونه سی دی را برای وی تهیه کردید ، لطمه وارد کردید. فردا اگر همین سی دی افشا شود حقی برای وی مترتب است اگر اطلاعاتی دارید ارائه کنید تا ما با خود شما تحقیق کنیم. اما وی گفت که فعلاً این‌ها را به شما می دهم. اگر شما به نتیجه رسیدید بعداً بقیه را می دهم.» دادستان کل کشور در خصوص پرونده ” الف – شین “گفت: «از طرف هواداران کروبی و موسوی مطرح شد که این شخص مفقود شده است اما بعد مشخص شد که با این فرد ارتباط دارند.

ما ادعاهای "الف_ شین" که در همان لوح فشرده آمده و ادعای خود کروبی را صرف نظر از ابهاماتی که وجود دارد، بررسی کردیم. خود این شخص اعلام کرده که در آشوب‌ها دستگیر نشده بلکه زمانی که از یکی از سفارتخانه های مرتبط می‌آمده ، سه نفر وی را در خیابان جردن گرفته و سوار ماشین کردند. این شخص ادعا کرده که بعد از چند روز که مورد ضرب و شتم و تجاوز جنسی قرار گرفته، آزاد شده است. آنچه که تاکنون قطعی شده است، این است که آقای "الف_ شین" در هیچ یک از این تظاهرات‌ها دستگیر نشده و هیچ‌ مرجعی اعم ازوزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی چنین فردی را دستگیر نکردند. همچنین در هیچ بازداشتگاهی هم اسم این فرد نیست. وقتی از وی پرسیدیم که آیا افرادی که شما را بردند ، لباس خاصی داشتند می گوید خیر. زمانی که مرا در داخل ماشین کردند چشم هایم را بستند و دیگر چیزی متوجه نشدم ،فقط تا حدود بیست الی سی دقیقه در حرکت بودیم.»

وی در خصوص یکی دیگر از مباحث مطرح شده از سوی کروبی در مورد یک دختر شهید (سعیده پورآقایی) اظهارداشت: «در این مورد هم کروبی سند و مدرکی ارائه نکرد و گفت دختر شهیدی است که زمانی که با مادرش برای ا... اکبر گفتن به بیرون ساختمان یا روی بام منزل رفته افرادی آمده و این دختر را دستگیر کردند و بعد از چند وقت در حالیکه مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود و پایین تنه اش با اسید سوزانده شده بود، جنازه‌اش را می آورند و بعد هم مخفیانه دفن می‌کنند.»

دادستان کل کشور با بیان اینکه کروبی اعلام کرده این موضوع از سوی مقیسه ( یکی از اعضای ستاد موسوی) مطرح شده است، گفت: «کروبی به ما گفت؛ من خودم خانواده این فرد را دیدم و از طرف آقای موسوی رفتند خانه این خانم و با خانواده وی صحبت کردند و جلسه ختمی نیز در مسجد قلهک برگزار شد که آقای میرحسین موسوی هم در آن شرکت کرد!»

به گفته‌ی دادستان کل کشور کروبی اعلام کرده که قرار بود بنده هم به خانه‌ی آنها بروم اما فرصت نشد به همین دلیل یکی از بستگان من آنجا رفته و با خانواده او صحبت کرده است. اژه ای بابیان اینکه به کروبی گفتیم با توجه به اینکه می گویید مخفیانه جنازه را دفن کردند و بعد به خانواده اطلاع دادند، آیا خانواده وی جنازه را دیده‌اند یا خیر؟ اظهارداشت: کروبی گفت: من نمی دانم. گفتم: شما می گویید جنازه را مخفیانه دفن کردند. حالا کسی که مخفیانه جنازه‌ای را دفن کرده و به قول شما واهمه هم دارد که پزشکی قانونی هم از موضوع آگاه شود پس چه کسی دیده که بدن این خانم با اسید سوخته شده است؟»

اژه ای افزود: «سؤالات بی شماری مطرح شد که همه آنها از طرف کروبی بی پاسخ ماند. بعد از جلسه اول شروع به تحقیق کردن کردیم .ابتدا متوجه شدیم که متأسفانه یکی از سایت های وابسته به همین جریان سیاسی خاص، مطالب خیلی زیاد و سخیفی نوشته با تیتر: افشای نام یکی از شهدایی که مخفیانه در بهشت زهرا دفن شده و زیرآن هم اسم برده بود.»

وی با بیان اینکه در اعلامیه فوت این شخص قید شده که تنها فرزند جانباز شهید آقای فلانی ،گفت: «به همین دلیل این موضوع را از خانواده، از بنیاد شهید و محل تحقیق کردیم و متوجه شدیم که اصلاً پدر این خانم شهید نشده و اصلاً دختر شهید نیست! همچنین تنها دختر خانواده نبوده، اصلا هم دستگیر نشده ، ا... اکبر هم نمی گفته و بدنش نیز با اسید سوزانده نشده است.»

اژه ای ادامه داد: «حتی اطلاعیه دیگری منتشر کردند که نام این دختر در کنار چند عکس دیگر از بستگانش که مدعی شده بودند شهید شدند، چاپ شده بود. اصلاً این موضوع صحت نداشت و هیچیک از این افراد شهید نشدند. از مدرسه ، بهشت زهرا و از همه جاهایی که می شد تحقیق کردیم و متأسفم که در قبال این همه فضاسازی ها علیه نظام باید بگویم که متوجه شدیم این خانم چند روز قبلش تماس گرفته که من هستم و تا چند روز دیگر می‌آیم.»

دادستان کل کشور تاکید کرد: «این خانم از سال ۸۶ تا الان هفتمین بار است که از خانه فرار کرده‌است. قبلاً شش بار و هر بار ۵ روز، یک هفته و حتی یک ماه فرار کرده بود که یا از طریق نیروی انتظامی و یا خودش به خانه بازگشته است. این بار نیز زمانی که مادر وی برای خرید دارو از خانه خارج می شود زمان بازگشت متوجه می شود که دخترش رفته و در خانه نیست.» محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سؤال که مادراین خانم چگونه متوجه مرگ دخترش شده است، گفت: «مادرش می گوید یک فردی از طرف آقای موسوی به‌وی تلفن کرده ومی گوید می خواهیم به شما کمک کنیم.

مادر می گوید من شما را نمی شناسم. آن شخص می گوید: که می گویند دختر شما کشته شده است. مادر وی می گوید: چه کسی می گوید که دخترم کشته شده است؟ تلفن قطع می شود و دوباره شخص دیگری زنگ زده و می گوید دختر شما کشته شده و مخفیانه بردند و آنرا دفنش کردند. بار سوم می گوید آقای مقیسه با یک خانم که مادر یکی از دخترانی است که کشته شده ولی جزو ادعای آقای کروبی نبوده و موضوعش به ما ارجاع نشده مدعی می شوند که از طرف آقای میرحسین و آقای کروبی می خواهند به من کمک کنند.» مادر دختر ابتدا آنها را با این استدلال که شما را نمی شناسم راه نمی دهد. آنها می گویند: مگر دختر شما کشته نشده است؟ مادر وی می گوید: نه؛ اصلاً دختر من مگر کشته شده؟ مگر زنده نیست؟ بعد از چند روز تکرار ماجرا ، مادر این خانم به خودش می گوید نکند دخترش کشته شده است؟ حالا من هم که پیش فامیل و همسایه‌ها مشکل دارم خب می روم یک ختمی می گیریم و تمامش می کنیم. محسنی اژه ای با بیان اینکه در جلسه اول با کروبی اعلام کردیم آیا واقعاً احتمال نمی دادید که مغرض باشند و مطالبی بگویند که حق و باطل با هم قاطی شود؟ کروبی گفت:جازه بدهید تحقیق کنیم اگر روشن شد ،بعد شما بگویید، اظهارداشت: کروبی گفت اگر ثابت شد برای من که موردی اشتباه بوده من خودم اعلام می کنم که اشتباه کردم.»

در جلسه دوم خودش ابتدائاً مطرح کرد و گفت این دختر،‌ دختر شهید نیست و تنها دختر خانواده هم نیست و آقای مقیسه هم گفتند که ظاهراً تماس گرفته و زنده است. گفتم این یک مورد که برای شما الان روشن شد بیائید و اعلام بکنید خودتان! ما اعلام نکنیم چون خیلی فرق می کند و برای شما هم خوب است. همین مقدارش که مشخص شده را اعلام کنید. گفت نه من نمی گویم.من همه مواردی را که گفتم و شنیدم اگر ثابت شد نیست، بعدا اعلام می کنم.»

دادستان کل کشور در بخش دیگری از این برنامه در خصوص یکی دیگر از موارد اعلام شده از سوی مهدی کروبی، اظهارداشت: «یکی از سی دی ها هم در رابطه با یک خانم بود که باز سؤالات القائی و بلکه بالاتر از القایی و باز مقداری اعمال نظر در نوع تهیه سی دی مشخص است که معذالک آن خانم هم ادعای تجاوز جنسی ندارد. مدعی هست که من را دستگیر کردند در خیابان، مدعی هست که بردند فلان بازداشتگاه (البته ما تحقیق کردیم اصلاً زن نیاوردند آنجا و مستقیم بردند اوین) از هم بندی‌هایش تحقیق کردیم و همه او را می شناختند. او مدعی است قبل از اینکه به اوین برسد او را بردند به یکی از کلانتری‌ها و در آنجا فحاشی می کردند و من به آنها فحش می دادم و حرف می زدند و من جواب می دادم، لباس مرا کشیدند یه قسمت لباس من در آمد، دست ایشان به بدن من خورد. ولی اصلاً ادعای تجاوز جنسی ندارد و آقای کروبی هم مدعی نیست که به او تجاوز جنسی شده است.»

وی اضافه کرد: «ایشان (آقای کروبی) ادعا داشتند اسامی دیگر وجود دارد ، اگر هیات قضایی رسیدگی کند اسامی دیگر را می دهد. برداشت من از موضوع این است که دیگر چیزی ندارند. ایشان ادعا می کند این چهار مورد بعد از اینکه ایشان نامه را منتشر کردند مراجعه کردند! پس چطور ایشان قبلش این ادعا را کرده بودند؟! محسنی اژه‌ای در ادامه از جزئیات تعطیلی دفتر حزب اعتماد ملی و توقیف کامپیوترهای این محل ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: «قطعاً این موضوع ارتباطی با تحقیقات ما نداشته است. ممکن است دادسرای تهران در روند تحقیقات خود این کاررا انجام دادند.» وی در پایان تاکید کرد: «هیأت سه نفره همچنان فعال است و این آخرین گزارش آن نیست. این گزارش مربوط به بررسی ادعاهای آقای کروبی است و تحقیق درباره کوی دانشگاه و موضوعات دیگر را داریم دنبال می کنیم و افرادی هم دستگیر شدند.»

چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:شریعتمدار,اقدام,کانادا,نمایشی, :: 4:53 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

 

 شریعتمداری: اقدام کانادا نمایشی بود
حسين شريعتمداری اقدام كانادا در بستن سفارت خود در تهران را اقدامی نمايشی خواند.

ایسنا: حسين شريعتمداري مدير مسئول كيهان در گفت‌وگو با ايسنا در اين باره اظهار داشت: كانادا در عرصه سياسي و بين‌الملل وزني ندارد. رييس سابق تلويزيون كانادا گفته بود كه «به نظر مي‌رسد وزير خارجه كشورمان عوض شده است و شخصي به نام نتانياهو آن را در اختيار دارد».

وي افزود: اقدام كانادا كاملا نمايشي بود؛ به طوري كه ما شاهد بوديم نتانياهو از دولت كانادا در اين رابطه تشكر كرده است.

مدير مسئول كيهان در پاسخ به اين سوال كه آيا امكان دارد كشورهاي ديگر نيز اقدام كانادا را با هدف منزوي كردن ايران در عرصه بين‌الملل دنبال كند گفت: در موضوع دادگاه ميكونوس نيز بسياري از كشورها سفارت خود را در تهران تعطيل كردند و اتفاقا آلمان شروع‌كننده آن بود و اما پس از مدتي دوباره درخواست كردند كه سفارت خود را باز كنند و البته ايران نيز موافقت كرد؛ هرچند در مورد آلمان كمي آن را به تاخير انداخت.

وي در مورد اينكه آيا دشمنان در منزوي كردن ايران موفق خواهند شد افزود: شرايط امروز تغيير پيدا كرده است، چند هفته گذشته وزير امور خارجه سابق فرانسه كه به عنوان مشاور ويژه اولاند، رييس جمهور فرانسه در منطقه حضور يافته بود پس از بازگشت در گزارش خود اين طور عنوان كرده بود كه «من به وضوح ديدم كه ديگر غرب، ارباب دنيا نيست.»

وي ادامه داد: نمونه ديگر عدم موفقيت غرب در منزوي كردن ايران برگزاري موفق اجلاس جنبش غيرمتعهدها در تهران بود.

 
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 12:21 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 12:19 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, :: 10:41 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

مکالی کالکین در سال 1980 در نیویورک به دنیا آمد. او شهرتش را بخاطر بازی در دو مجموعه تنهای در خانه بدست آورد.
هنگامی که مکالی پانزده ساله بود، پدر و مادرش بر سر نگهداری او کشمکش داشتند، اما سرانجام سرپرستی او به پدرش واگذار شد.
او در سال ۱۹۹۸ با ریچل ماینر ازدواج کرد و زندگی مشترک‌شان تا سال ۲۰۰۰ ادامه داشت.
پس از آن در سال ۲۰۰۲ با میلا کونیس ازدواج کرد اما در ژانویه ۲۰۱۱ کونیس اعلام کرده که او و مکالی از هم جدا شدند!

در همین زمان بود که مشکلات مکالی کالکین افزایش یافت. او پس از شکست عشقی در دومین ازدواجش، به هروئین روی آورد.

در واقع یک معتاد تمام عیار شد به گونه ای که پزشکان اعلام کردند اگر این ماده خطرناک را ترک نکند، تا 6ماه آینده خواهد مرد!

سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, :: 10:36 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

مدونا، خواننده کابالیست غربی باز هم خود را برهنه کرد اما این بار نه برای تماشاچیان، بلکه در اعلام حمایت از نامزدی باراک اوباما برای دور بعدی ریاست جمهوری آمریکا.
خواننده کابالیست آمریکا با خالکوبی نام باراک اوباما بر روی بدن خود و درآوردن پیراهنش برای نشان‌دادن آن، آشکارا به صف حامیان انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا پیوست.
مجله فرانسوی "کلوزیر" عکسی از مدونا منتشر کرده است که در آن خواننده آمریکایی نام اوباما را بر روی کمر خود به نشانه حمایت از وی خالکوبی کرده است.
 
سایت العربیه در واکنش به این اقدام نوشت: «پیش از این مدونا خواننده مشهور آمریکایی بارها در برابر تماشاگران پیراهن خود را درآورده بود اما این بار برهنه شدن وی سیاسی است.»
برخی بر این باروند که برهنه شدن مدونا به دلیل سن بالای وی ( 53 سال ) و نیز تکراری بودن این کار در مقابل تماشاچیان عادی و البته بی اهمیت تلقی می شود.

احمدی نژاد: ما نمی گذاریم کسی پدر مردم را در بیاورد
احمدی‌نژاد در شهرستان جوین در پاسخ به درخواست‌های بی شمار مردم گفت: ماشاءالله این لیست آنقدر دراز است که اگر ما تا مشهد هم پیاده بدویم به ته آن نخواهیم رسید.

 

فارس:رییس جمهور در پاسخ به درخواست مردم نوده برای شهرستان شدن نوده گفت: شما باید کسری جمعیت خود را جبران کنید. ماشاءالله قدیمی‌ها خیلی بهتر از شما در این باره کار می‌کردند.

حضور محمود احمدی‌نژاد در بین مردم ۳ شهرستان جوین، خوشاب و همچنین فیروزه با حاشیه‌های جالبی همراه بود که ذکر برخی از آنها خالی از لطف نیست.

* برخلاف سایر سفرهای استانی رئیس جمهور ،احمدی نژاد در سفر به شهرستان های خوشاب و جوین ارتباط نزدیک‌تری با مردم داشت به گونه‌ای که رئیس جمهور برای شنیدن برخی درخواست‌های مردم به هیئت همراه خود دستور می‌داد تا هرطور که شده به آنان میکروفونی برای صحبت کردن برسانند.

* در شهرستان خوشاب زمانی که مردم نوده از رئیس جمهور تقاضا کردند که تبدیل به شهر شوند، احمدی‌نژاد جمعیت آنان را سؤال کرد که مردم نوده به وی گفتند جمعیت آنها ۴ هزار و ۸۰۰ هزار نفر است. رئیس جمهور نیز در پاسخ به این سؤال گفت :شما باید کسری جمعیت خود را جبران کنید. ماشاءالله قدیمی‌ها خیلی بهتر از شما در این باره کار می‌کردند و اگر آنها بودند جمعیت را به سرعت افزایش می‌دادند تا به شهر تبدیل شوند.

* احمدی‌نژاد در شهرستان جوین در پاسخ به درخواست‌های بی شمار مردم گفت: ماشاءالله این لیست آنقدر دراز است که اگر ما تا مشهد هم پیاده بدویم به ته آن نخواهیم رسید.

* احمدی‌نژاد در پاسخ به مردم شهرستان جوین که از آنان تقاضای ورزشگاه می‌کرد، گفت: باید برای شما سالن ورزشی ساخت چرا که شما تماشاگر نیستید، ماشاءالله تمام مردم استان خراسان ورزشکار هستند.

* در هنگام سخنرانی رئیس جمهور در شهرستان جوین عده‌‌ای از مردم از سازمان منابع طبیعی گله داشتند و با این لفظ فریاد می‌زدند که منابع طبیعی پدر مردم را در آورده است و احمدی‌نژاد به مردم گفت که هیچکس نمی‌تواند پدر مردم را در بیاورد و ما نیز اجازه چنین کاری را به کسی نمی‌دهیم.

*‌رئیس جمهور در پاسخ به درخواست مردم یکی از شهرستان‌ها برای دو بانده کردن راه ارتباطی خود گفت: یک باند به تنهایی پدر یک مملکت را در می‌آورد، حالا شما از ما یک دو بانده‌اش را می‌خواهید. ببینید که چه‌ها می‌کند.

* رئیس جمهور در جمع مردم شهرستان خوشاب که خواستار دو سالن ورزشی ویژه زنان و مردان بودند، گفت: انشاءالله ما یک سالن ورزشی تأسیس می‌کنیم و مردان این شهر آنقدر مهربان خواهند بود که سهم خود را برای ورزش به زنان و دختران می‌دهند تا آنان بتوانند ورزش کنند.

* رئیس جمهور در شهرستان جوین در پاسخ به سؤال یکی از حاضران در ورزشگاه که اشتیاق شدیدی برای صحبت با رئیس جمهور داشت، گفت: عزیز من اینقدر فریاد نزن وگرنه صدای شما هم مثل صدای من می‌گیرد شما مثل اینکه ۶ ماهه به دنیا آمدی که اینقدر عجله داری.

* در طول سخنرانی رئیس جمهور عده‌ای زیادی از کودکان خواستار دیدار با رئیس جمهور بودند که اغلب آنها نیز در پایان سخنرانی موفق می‌شدند که با احمدی‌نژاد دیدار کنند.

* احمدی‌نژاد در طول سخنرانی های خود،بسیاری از اعضای هیئت همراه را برای گرفتن نظرات مردم به میان جمعیت می‌فرستاد که بسیاری از آنها به دلیل ازدحام جمعیت موفق نمی‌شدند خود را به موقع به هلیکوپترها به شهر بعدی برسانند.
سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:غرامت, ۴ میلیارد دلاری,روسیه,ایران, :: 12:17 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
غرامت ۴ میلیارد دلاری روسیه به ایران
سفیر ایران در روسیه بهمن ماه سال گذشته درباره قرارداد فروش سیستم‌های اس ـ ۳۰۰ به ایران گفت که روسیه پیش پرداخت و سود پیش پرداخت را به خاطر تحویل ندادن این سیستم‌ها به ایران برگرداند.

 

ایسنا:دادگاه رسیدگی کننده به پرونده شکایت ایران از روسیه به دلیل فسخ قرارداد سامانه موشکی اس ۳۰۰، روسیه را به پرداخت ۴ میلیارد دلار محکوم کرده است.
 
در پی استنکاف روسیه از تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ به ایران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از روسیه شکایت کرد که منجر به محکومیت روسیه به پرداخت چهار میلیارد دلار غرامت شد. 
 
این گزارش حاکی است با توجه به اینکه مبلغ اصل قرارداد ۴۰۰ میلیون دلار بود، غرامت چهار میلیارد دلاری به شدت خشم روس‌ها را برانگیخته است، اما خشم آن‌ها مانع پرداخت غرامت نخواهد بود! 
 
سفیر ایران در روسیه بهمن ماه سال گذشته درباره قرارداد فروش سیستم‌های اس ـ ۳۰۰ به ایران گفت که روسیه پیش پرداخت و سود پیش پرداخت را به خاطر تحویل ندادن این سیستم‌ها به ایران برگرداند. 
 
وی گفت: این قرارداد به همراه پیش پرداخت و سود پیش پرداخت به ایران برگردانده شد اما ما همکاری‌های دیگری نیز با روسیه داریم و تازمانی که روسیه علاقمند باشد این همکاری‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. 
 
قرارداد تحویل سیستم‌های «اس ـ۳۰۰» در اواخر سال ۲۰۰۷ امضا شد و قرار بود روسیه سیستم‌های موشکی پدافند هوایی به ارزش حدود ۸۰۰ میلیون دلار را به ایران تحویل دهد. اما دمیتری مدودف، رییس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) با صدور فرمانی تحویل سیستم‌های اس ـ۳۰۰، تسلیحات زرهی و هواپیما، هلیکوپ‌تر و ناوهای جنگی به ایران را ممنوع کرد. فرمان مدودف روسیه به دنبال تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل صادر شد.
 
 

موافقت آمريكا با غنی سازی اورانيوم 5 درصد در ايران
شبکه النيل از موافقت آمريکا با غنی سازی پنج درصدی اورانيوم در ايران خبر داد.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران:به نقل از شبکه تلويزيوني النيل ؛ مسئولان آمريکايي اعلام کردند که واشنگتن آمادگي دارد که ايران به غني سازي اورانيوم در سطح پنج درصد ادامه دهد.

اين اقدام در صورتی صورت خواهد گرفت که تهران با بازرسی‌های نامحدود آژانس از تأسیسات هسته‌ای و ارائه ضمانت‌های قوی درباره عدم تلاش ایران برای تولید سلاح اتمی موافقت کند.

از سوي ديگر علي اصغر سلطانيه در مصاحبه اي اعلام كرد : دور جديد مذاکرات هسته اي با آژانس بين المللي انرژي اتمي پس از گذشت دو ماه در روزهاي سيزدهم و چهاردهم مي در وين از سر گرفته مي شود.

در همين حال علي اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام کرد تصميم کشورش نشان مي دهد که فعاليتهاي هسته اي تهران مسالمت آميز است و ادعاها برضد ايران واقعيت ندارد.

 

یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:ساز و کار,جدید,استیضاح,رئیس جمهور, :: 5:22 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
لباس جدید
انتشار عکس های فتوشاپی اشتنون در ایران ، بازتاب فراوانی در رسانه های جهان داشت به گونه ای که سخنگوي كاترين اشتون هم به نحوه انتشار لباس كاترين اشتون در مطبوعات ايران واكنش نشان داد.

 

 

 

عصر ایران: در جریان دیدار و مذاکرات سعید جلیلی پیشین دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و خانم کاترین اشتون ، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ،که بهمن 1389 صورت گرفت ، اشتون لباسی پوشیده بود که هر چند در عرف دیپلماتیک غیر معمول نبود ولی برخی رسانه های ایرانی برای انتشار تصاویر اشتون ، با استفاده از فتوشاپ ، یقه لباس وی را کمی بالاتر بردند تا با استانداردهای نانوشته رسانه ای در ایران نزدیک کنند!
 
دیدار جلیلی و اشتون - بهمن 89

انتشار عکس های فتوشاپی اشتنون در ایران ، بازتاب فراوانی در رسانه های جهان داشت به گونه ای که سخنگوي كاترين اشتون هم به نحوه انتشار لباس كاترين اشتون در مطبوعات ايران واكنش نشان داد و گفت :‌"‌ پوشش خانم اشتون شايسته بود . لباس ايشان نيم تنه نبود. خيلي زنان در ايران  حجاب كامل دارند اما مذاكرات در سطح بين المللي بود و نه در ايران بلكه در يك كشور ثالث برگزار مي شد".
 

روزنامه ديلي تلگراف بريتانيا هم در اين باره نوشت: خانم اشتون بسيار مراقب بود تا يادش باشد كه نبايد با آقاي جليلي دست بدهد و براي اين كار دستهايش را به پشت كمرش گره زده بود، اما شايد فكر اين مساله را هم نمي كرد كه يقه لباس او ظاهرا با استانداردهاي مطبوعات ايران فاصله دارد و مطبوعات ايراني براي انتشار تصوير او در صفحه اول خود مجبور خواهند شد تا يقه او را دستكاري كنند."

اما این بار قضیه متفاوت تر از قبل بود:
 
 
دیدار جلیلی و اشتون - فروردین 91 - عکس: TODAY'S ZAMAN

عکس: ایرنا

با گذشت حدود 15 ماه از آن مذاکرات ، این بار اشتون برای اینکه تصاویرش بار دیگر فتوشاپی نشوند ، نه تنها به احترام هیات ایرانی لباس پوشیده تری بر تن کرد ، بلکه پا فراتر گذاشت و با پارچه ای روسری مانند ، کل گردن خود را پوشاند که در پوشش وی بی سابقه بود و کاملاً مشخص بود که برای جلوگیری از تبعات فتوشاپی از نوع ایرانی ، این کار را کرده است.

 

جمعه 18 فروردين 1391برچسب:آمادگي,ايران,مين زدايي,کشور, :: 1:8 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
جمعه 18 فروردين 1391برچسب:شگفت زدگی,حدادعادل,نتایج,مجلس,نهم, :: 1:4 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد
پیوندهای روزانه
پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 197
بازدید دیروز : 165
بازدید هفته : 912
بازدید ماه : 6378
بازدید کل : 123098
تعداد مطالب : 429
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1


کسب درآمد پاپ آپ
کسب درآمد پاپ آپ