بی بی سی فارسی
خبر سازان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدواریم در خدمت رسانی به شما دوست گرامی کوشا باشیم این وبلاگ به طور هوشمند تبادل لینک میکند اگر مایلید لینک کنید به تبادل لینک هوشمند رفته و ما را با این ادرس و عنوان بی بی سی نیوز لینک کنید. نظر یادتون نره.با عرض معذرت بعضی مطالب در سایت نمایش داده نمی شود.اگر پیگیر مطلب خواصی هستید میتونید با مراجعه به این سایت مطلب مورد نظرتونو پیدا کنید با تشکر مدیریت سایت:نادیا
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:حباب,بازار,ارز,سکه,ترکید, :: 6:20 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

حباب بازار ارز و سکه ترکید

حباب بازار ارز
قیمت دلار که امروز در بازار تهران پیش از ظهر تا 3650 هزار تومان افزایش یافته بود، در حال حاضر به صورت تدریجی در حال سقوط قیمت است. تا لحظه انتشار این خبر، قیمت دلار در بازار تا 3260 تومان کاهش یافته است.


حباب قیمتی در بازار ارز و سکه سرانجام بعدازظهر امروز سه شنبه ترکید و سقوط قیمت‌ها آغاز شد.

به گزارش مهر، قیمت دلار که امروز در بازار تهران پیش از ظهر تا 3650 هزار تومان افزایش یافته بود، در حال حاضر به صورت تدریجی در حال سقوط قیمت است. تا لحظه انتشار این خبر، قیمت دلار در بازار تا 3260 تومان کاهش یافته است.

در همین حال، قیمت یورو نیز از 4720 تومان به 4300 تومان، پوند از 5580 به 5210 تومان و درهم از 950 به 890 تومان کاهش یافته است.

البته از بازار سکه هم خبر می‌رسد که در پی آغاز سقوط قیمت دلار در بازار آزاد تهران، سکه تمام بهار آزادی به یک میلیون و 200 هزار تومان، طرح قدیم به یک میلیون و 190 هزار تومان، نیم سکه به 595 هزار تومان، ربع سکه به 298 هزار تومان و سکه گرمی به 160 هزار تومان کاهش یافته است.

این در حالی است که دیشب قیمت هر قطعه سکه تمام طرح جدید به یک میلیون و 345 هزار تومان، طرح قدیم به یک میلیون و 320 هزار تومان، نیم سکه به 650 هزار تومان، ربع سکه به 325 هزار تومان، سکه گرمی به 162 هزار تومان، هر گرم طلای 18 عیار به 132 هزار و 50 تومان و هر اونس طلا در بازار جهانی به 1776.5 دلار رسیده بود.

در همین حال، هر گرم طلای 18 عیار از 132 هزار تومان دیروز به 120 هزار تومان در حال حاضر کاهش یافته است.

گزارش میدانی مهر نشان می‌دهد روند کاهشی قیمت انواع سکه و ارز همچنان ادامه دارد.

شنبه 3 تير 1391برچسب:رانا,نیامده ,گران, :: 11:45 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
Rauna
در حالی که هنوز چند ماه تا ورود «رانا» به خیابان های کشور باقی مانده و این محصول، به تازگی افتتاح خط تولیدش را جشن گرفته است، «دلالان» زودتر از رانا به بازار آمدند و به نظر می‌رسد مقدمات افزایش قیمت آن از همین حالا در حال فراهم شدن است.

در حالی که هنوز چند ماه تا ورود «رانا» به خیابان های کشور باقی مانده و این محصول، به تازگی افتتاح خط تولیدش را جشن گرفته است، «دلالان» زودتر از رانا به بازار آمدند و به نظر می‌رسد مقدمات افزایش قیمت آن از همین حالا در حال فراهم شدن است.

آن‌طور که خبر می‌رسد، هم اکنون فاکتورهای پیش‌خرید رانا با قیمت‌هایی بالا خریدوفروش می‌شوند و با این شرایط هیچ بعید نیست قیمت این خودرو در بازار رشدی چشمگیر را تجربه کند و بازاری حبابی برای رانا به وجود بیاید.

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر برخی از ثبت‌نام‌کنندگان رانا، فاکتور پیش خرید آن را با قیمتی بین 5/11 تا 12 میلیون تومان به فروش می‌رسانند، حال آنکه رانا با قیمتی معادل 10 میلیون تومان پیش‌فروش شده است.

این نشان می‌دهد هنوز هم می‌توان «خودرو» را کالایی سرمایه‌ای به حساب آورد، لااقل در مورد رانا و امثال رانا که این موضوع صحت دارد.این در حالی است که ایران خودرویی‌ها رانای معمولی را زیر 15 میلیون و رانای فول را زیر 16 میلیون تومان به فروش می‌رسانند.در واقع رانا هم اکنون خودرویی دو قیمتی به حساب می‌آید و شرایط تولید است که مشخص می‌کند این محصول چه قیمتی در زمان عرضه خواهد داشت.

با توجه به اینکه رانا هنوز نیامده، دلال بازی در بازارش شکل گرفته و 5/1 تا دو میلیون تومان سود فروش فاکتور پیش خریدش است، باید منتظر ماند و دید پس آمدن به بازار، چه بلایی سر قیمت آن خواهد آمد.

به هر حال رانا خودرویی جدید به شمار می‌رود و هیچ بعید نیست به سرنوشت همتایان خود دچار شود و قیمتی بسیار بالاتر از قیمت کارخانه‌ای‌اش را در بازار تجربه کند.

ثروتمندترین سیاستمداران جهان معرفی شدند
نشریه اقتصادی فوربس در تازه‌ترین گزارش خود ثروتمندترین سیاستمداران جهان را معرفی کرد.

در فهرست منتشر شده از سوی فوربس مایکل بلومبرگ که از سال 2002 تاکنون شهرداری شهر نیویورک آمریکا را بر عهده دارد با 22 میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین سیاستمدار جهان معرفی شده است.

میخاییل پروخروف، رقیب ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری اخیر روسیه با 13.2 میلیارد دلار عنوان دومین سیاستمدار ثروتمند جهان را از آن خود کرده است. بیدزینا ایوانیشویلی یکی از نامزدهای نخست وزیری گرجستان که نامش کمتر شناخته شده نیز با 6.4 میلیارد دلار سومین سیاستمدار ثروتمند جهان محسوب می‌شود. جالب است که بدانید ارزش ثروت معادل نیمی از تولید ناخالص داخلی گرجستان است.

سیلویو برلوسکنی (نخست وزیر سابق ایتالیا) با 5.9 میلیارد دلار، سر هنری راس پروت (دو بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) با 3.5 میلیارد دلار، آندری گوریف (سناتور شورای فدراسیون روسیه) با 3.5 میلیارد دلار، نقیب سواریس (بنیان‌گذار حزب آزاد مصر) با 3.1 میلیارد دلار، نجیب میقاتی (نخست‌وزیر لبنان) با سه میلیارد دلار، سباستین پینرا (رئیس‌جمهوری شیلی) با 2.4 میلیارد دلار، جف گرین (سناتور آمریکایی حزب دموکرات) با 2.1 میلیارد دلار، دیمیتری آنانیف (نماینده شورای فدرال روسیه) با 1.8 میلیارد دلار، سعد حریری (نخست‌وزیر سابق لبنان) با 1.7 میلیارد دلار، تام گولیسانو (نامزد فرمانداری ایالت نیویورک و از بنیان‌گذاران حزب استقلال نیویورک) با 1.5 میلیارد دلار، مگ وایتمن (کاندیدای فرمانداری کالیفرنیا) با 1.4 میلیارد دلار، لرد دیوید جان سنسبوری (وزیر سابق علوم و فناوری بریتانیا) با 1.1 میلیارد دلار و الکساندر لبدف (متحد سیاسی میخاییل گورباچوف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی) با 1.1 میلیارد دلار دیگر سیاستمداران ثروتمند جهان از نگاه نشریه فوربس هستند.

یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:موسسه,اعتماد ایرانیان,غیرمجاز,اعلام, :: 5:36 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
موسسه
نامه بانک مرکزی 17 اردیبهشت ماه به بانک‌های عامل ابلاغ شده اما بخشنامه مربوطه روز گذشته در شعب بانکی نیز ابلاغ شد.

 

آنا:برای چندمین بار متوالی بانک مرکزی، موسسه اعتماد ایرانیان را متخلف اعلام کرده و به صورت جدی به بانک‌ها هشدار داده که از ارائه خدمات به این موسسه خودداری نمایند در غیر اینصورت به سه روش جریمه سنگین خواهند شد.

بانك مركزي برای چندمین بار با صدور بخشنامه‌اي به بانك‌های دولتی و خصوصی اعلام كرده چنانچه بر خلاف قانون تنظيم بازار به شركت تعاوني اعتبار متخلف "اعتماد ايرانيان" خدمات ارايه كنند جريمه خواهند شد.
 
نامه بانک مرکزی 17 اردیبهشت ماه به بانک‌های عامل ابلاغ شده اما بخشنامه مربوطه روز گذشته در شعب بانکی نیز ابلاغ شد.
 
اين براي چندمين بار است كه بانک مرکزی با بخشنامه‌اي به بانكها اعلام کرده تعاونی اعتبار «‌اعتماد ایرانیان» مجوز نداشته و هیئت مدیره آن نیز صلاحیت لازم را جهت تصدی امور آن ندارد جالب اينكه هنوز بانك مركزي خود راسا نسبت به اعلام رسمي خبر از سوي رسانه ها و يا اقدام براي پلمپ اين موسسه، مبادرت نورزيده تا مردم از اين موضوع مطلع شوند.
 
البته ناگفته نماند که 8 بهمن 1390 روابط عمومی بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تعاونی اعتبار «‌اعتماد ایرانیان» (موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان- در شرف تاسیس) فاقد مجوز از اين بانک بوده و هیات مدیره آن نیز فاقد صلاحیت لازم جهت تصدی امور آن هستند.
 
بر اساس این گزارش، اداره نظارت بر بانك‌ها و موسسات اعتباري بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌اي در روزهاي اخير به روساي هيات مديره و مديران عامل بانكها تأکید کرده است: در خصوص عدم ارائه هر گونه خدمات بانكي به موسسات پولي فاقد مجوز به استحضار مي رساند، رئيس جمهور در هنگام برگزاري مجمع عمومي بانك مركزي در تاريخ 11/10/1390) فرمود، علت رشد و گسترش موسسات فاقد مجوز، دور زدن قوانين و مقررات پولي كشور و ارائه خدمات بانكي به موسسات پولي متخلف توسط بانك ها/موسسات به بهانه جذب منابع مي باشد.
 
در اين نامه آمده است: نظر به اينكه منابع پولي موجود در جامعه متعلق به بانك ها و موسسات اعتباري داراي مجوز بوده كه به قوانين و مقررات مصوب مجلس، مصوبات شوراي پول و اعتبار و سياست هاي پولي كشور پايبند مي باشند از اين رو براي چندمين بار اعلام مي گردد چنانچه بانك ها/ موسسات به شركت تعاوني اعتبار متخلف "اعتماد ايرانيان" بر خلاف قانون تنظيم بازار غير متشكل پولي كشور و تبصره 1 ماده 96 قانون برنامه پنجم توسعه، خدمات ارائه نمايند مشمول جرائم زير خواهند شد.
 
* جرايم بانك مركزي براي همكاري با اعتماد ايرانيان
 
اداره نظارت بر بانكها و موسسات اعتباري بانك مركزي، جرايم سه گانه‌اي را در اين خصوص اعلام كرده که شامل رد صلاحيت و تنزيل سمت، قطع خدمات پول رساني و قطع ارتباط سيستم الكترونيك نظام پرداخت شعبه دانسته است.
 
در اين بخشنامه آمده است: مدير امور شعب و رئيس شعبه ارائه دهنده خدمات رد صلاحيت و يا تنزيل سمت به استان هاي ديگر منتقل خواهد شد. جريمه دوم اينكه از ارائه هرگونه خدمات پول رساني به آن بانك/موسسه (توسط ناظران پولي)، خودداري خواهد شد.
 
همچنين در توضیح جريمه سوم اين بخشنامه آمده است: براساس هماهنگي به عمل آمده با اداره نظام هاي پرداخت كليه سيستم هاي الكترونيك پرداخت و دريافت شعبه ارائه دهنده خدمات به مدت 10 روز قطع خواهد گرديد.
 
به گزارش آنا،‌ شركت تعاوني اعتبار كه خود در سايتش مدعي موسسه مالی اعتباری اعتماد ایرانیان است در سال 1387 تاسيس شده كه اكنون حدود 600 شعبه در سراسر کشور بوده و 2500 نفر در اين موسسه مشغول خدمت هستند. با وجود اعلام غير قانوني بودن اين تعاوني، بر سر در شعب آن هم عبارت "تحت نظارت بانک مرکزی" درج شده است.
 
* موسسه: نظر بانک مرکزی را جلب کردیم/بانک مرکزی: موسسه متخلف است
 
همچنین باید یادآور شد درحالی‌ که بانک مرکزی این بخشنامه را به تازگی به بانک‌های عامل ابلاغ کرده است در خبرها آمده مجمع سالانه موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان در جلسه صبح روز جمعه نظر بانک مرکزی در خصوص هیات مدیره را تامین کرد.
 
انطور که در این خبر آمده، در این جلسه پس از استماع گزارش عملکرد هیات مدیره به بررسی گزارش حسابرس قانونی پرداخته و رییس هیات مدیره را برای پاسخگویی به پرسش‌های مطرح شده به جایگاه فراخواندند.
 
محمد مهدی‌پور سلیمی نیز طی سخنانی، ضمن شفاف‌سازی ابهامات موجود به ایرادات وارده پاسخ گفته و اظهار کرد: امیدواریم با رفع موانع قانونی توسط بانک مرکزی و حمایت دولت خدمتگزار بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی عمل كنیم.
 
بر اساس این گزارش پس از سخنان رییس هیات مدیره، اعضای مجمع گزارش بازرس قانونی و ترازنامه را تصویب نمودند. همچنین مجمع به انتخاب هیات مدیره در خصوص مدیر عامل پیشنهادی به بانک مرکزی صحه گذاشته و با رای قاطع از مدیر عامل منتخب حمایت کرد.
 
در پایان نشست مجمع انتخابات برگزار و اعضای هیات مدیره و بازرسان حقیقی و حقوقی مشخص شدند که بر این اساس نظر بانک مرکزی در خصوص حضور چهار کارشناس بانکی در ترکیب هیات رییسه لحاظ شد.
یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:تندر, 90 ,اتوماتیک,بازار, :: 5:16 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
جمعه 18 فروردين 1391برچسب:احتمال,توقف,فروش,نفت,ایران,شل, :: 1:12 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:کارشکنی,بانکی,صادرات,نفت,ایران,هند, :: 9:15 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:سکه,1000 تومانی,سال 91 , :: 9:13 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب: فاز دوم,هدفمندي,تاثيري,مسكن, :: 8:58 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

نيكزاد گفت: دولت در حوزه مسكن با در اختيار داشتن زمين رايگان، تسهيلات ارزان، كنترل قيمت مصالح و با اتخاذ تدابير لازم، قيمت مسكن را در كنترل دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ علي نيكزاد ضمن بيان اين مطلب افزود: دولت در حوزه مسكن با در اختيار داشتن زمين رايگان، تسهيلات ارزان و كنترل قيمت مصالح و با اتخاذ تدابير لازم، قيمت مسكن را در كنترل دارد.

وي اظهار داشت: از بين مولدهاي تعيين كننده قيمت مسكن، مصالح و اهم آن فولاد و سيمان است كه مي تواند تاثيرگذار باشد كه اين هم با تدابير دولت تحت كنترل است.

وزير راه و شهرسازي افزود: اگر فولاد و سيمان توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت همانند گذشته به خوبي كنترل شود، در فاز دوم هدفمندي يارانه ها هم مشكلي در اين خصوص نخواهيم داشت.

نيكزاد در ادامه توضيح داد: در حال حاضر در روستاها شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت در استان هاي كوچك بيش از نياز مسكن ساخته و به راحتي به هر تقاضايي پاسخ خواهيم داد و در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر و مراكز استان ها غير كلان شهرها هم افزايش توليد و طرح خودمالكي با ارائه تسهيلات ساخت 4 درصد را در دستور كار داريم كه مشكل آنان هم مرتفع خواهد شد.

وي در خصوص رفع مشكل مسكن 7 و 8 كلان شهر كشور گفت: افزايش توليد و تحويل مسكن در شهرهاي جديد اطراف كلان شهرها و يا اجراي طرح خودمالكي در بعضي از آنها در دستور كار دولت است كه مي توان به پروژه هاي در حال ساخت 40 هزار واحدي مشهد، 35 هزار واحدي تبريز، 29 هزار واحدي اصفهان و 192 هزار واحدي تهران اشاره كرد.

نيكزاد اظهار اميدواري كرد: پروژه عظيم مسكن در سال آينده به بار خواهد نشست.
 

دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب: هند,برنده,لغو,تحریم های,ایران, :: 9:18 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
هر چند هند از ابتدا با تحریم های نفتی ایران مخالفت کرده و همچنان به خرید نفت از تهران ادامه می دهد اما با فشارهای آمریکا بر دهلی نو، مبادلات هند با ایران که دور جدید آن از آوریل آغاز می شود 20 درصد کاهش می یابد.
 

مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی ( IEA ) با اشاره به احتمال لغو تحریم های نفتی ایران، هند را برنده لغو این تحریم ها دانست.



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "ماریا وان در هوون" با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت : هند در حال مذاکره با آمریکا برای مستثنی شدن از تحریم های نفتی ایران است و در صورت تحقق این امر دهلی می تواند بدون دغدغه به مبادله با ایران ادامه داده و از این کشور نفت خام وارد کند.



رویترز در ادامه می نویسد : هر چند هند از ابتدا با تحریم های نفتی ایران مخالفت کرده و همچنان به خرید نفت از تهران ادامه می دهد اما با فشارهای آمریکا بر دهلی نو، مبادلات هند با ایران که دور جدید آن از آوریل آغاز می شود 20 درصد کاهش می یابد.



در هفته گذشته آمریکا 11 کشور از جمله ژاپن را از تحریم های نفتی ایران مسثنی کرد و بر اساس اعلام در حال بررسی امکان مستثنی کردن 12 کشور دیگر از جمله هند از این تحریم هاست.



مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که در حال مذاکره با مقامات هند برای متقاعد کردن دهلی به منظور قطع واردات نفت از ایران هستند، اما امیدی برای موافقت هند با آن ندارند.



مقامات دولت آمریکا می گویند اقدام هند در خرید نفت ایران و بی توجهی به قانون محدود کننده آمریکا در انجام معاملات نفتی با ایران، واشنگتن را نگران کرده است.



بر این اساس تشدید تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه ایران در سال جاری نیز تغییری در رویکرد دولت هند در خرید نفت ایران نداده و این موضوع سبب حساسیت واشنگتن نسبت به بی توجهی یکی از اصلی ترین همپیمانان آسیایی اش شده است.


به گفته یک مقام آمریکایی در صورتی که هند به واردات نفت ایران پایان ندهد، دولت اوباما قصد دارد از طریق سیستم بانکی آمریکا، آن دسته از بانکهای این کشور را که در انتقال وجوه با بانک مرکزی ایران همکاری می کنند تحت فشار قرار دهد.


 


این در حالی است که چنین اقدامی ممکن است به روابط دوستانه واشنگتن-دهلی نو که در شرایط کنونی منطقه از اهمیت فراوانی برای آمریکایی ها برخوردار است، آسیب بزند.


 


گفتنی است اخیرا نیز روزنامه "نویه زوریخ سایتونگ" چاپ سوئیس به فشارهای اتحادیه اروپا بر هند به منظور کاهش واردات نفت از ایران اشاره کرد و نوشت: واکنش دهلی ‌نو به درخواست بروکسل برای فشار بر تهران "رد محترمانه" این خواسته بود.

یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:دلایل,مستثنی,کشور,تحریم,ایران, :: 4:54 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب: ولوو,دست,دامن,ستاره,بسکتبال, :: 4:52 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
لین قرارداد دو ساله ای را با ولوو امضا کرده تا در تبلیغات این خودروسازی سوئدی ظاهر شود. او همچنین عنوان سفیر برند ولوو را نیز با خود یدک خواهد کشید. در حال حاضر شرکت چینی جیلی مالک ولوو است.

 

شرکت خودروسازی سوئدی ولوو برای افزایش فروش جهانی خود دست به دامن یکی از ستاره های لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا شد.

به گزارش ایسنا، ولوو "جرمی لین" ستاره تیم بسکتبال نیویورک نیکس را به استخدام خود درآورد تا بتواند از طریق وی نظر دوستداران رشته ورزشی بسکتبال را در سراسر دنیا به محصولات این شرکت جلب کند. ولوو به ویژه در پی افزایش فروش خودروهای لوکسش در بازارهای چین و آمریکا است. جرمی لین نیز از ستاره های چینی-آمریکایی شاغل در لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکای به شمار می رود.

لین قرارداد دو ساله ای را با ولوو امضا کرده تا در تبلیغات این خودروسازی سوئدی ظاهر شود. او همچنین عنوان سفیر برند ولوو را نیز با خود یدک خواهد کشید. در حال حاضر شرکت چینی جیلی مالک ولوو است.

به گزارش رویترز، چین در سال 2011 میلادی پس از آمریکا و سوئد سومین بازار بزرگ ولوو در جهان بود. ولوو قصد دارد تا سال 2015 فروش خود را در بازار خودروی چین به 200 هزار دستگاه برساند.

یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب: نقش,دولت,تقویت,تولید,ملی, :: 4:48 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:سرمایه,بانک,مرکزى,افزایش,یافت, :: 4:49 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
آنچه که مجلس مصوب کرده دولت در فروردین و اردیبشهت نمی تواند فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها را اجرا کند بنابراین این اقدام دولت غیر قانونی است.
 

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به واریز مابه التفاوت مرحله اول و دوم هدفمندسازی یارانه گفت: دولت در دو ماه اول سال نمی تواند وارد فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها بشود لذا این اقدام دولت غیر قانونی است.



الیاس نادران در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به اقدام دولت در افزایش یارانه های نقدی گفت: آنچه که مجلس مصوب کرده دولت در فروردین و اردیبشهت نمی تواند فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها را اجرا کند بنابراین این اقدام دولت غیر قانونی است.



وی افزود: دولت این دست اقدامات غیر قانونی زیاد انجام داده و فکر می کند می تواند مجلس را در عمل انجام شده قرار بدهد، لذا قطعا بعد از تعطیلات، کمسیون ذی ربط و کمسیون تلفیق نسبت به این اقدام تصمیم گیری خواهند کرد.



وی با بیان اینکه باید منابع افزایش یارانه های نقدی مشخص شود گفت: در نشست کارشناسی که برای اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها انجام شد دولت نتوانست مجلس را متقاعد کند و منابع آن نیز مبهم بود؛ لذا مجلس اجازه اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها را در دو ماه ماقیمانده پایان مجلس هشتم نداد .



وی با بیان اینکه دولت به کارهای فراقانونی عادت کرده است خاطرنشان کرد: از آنجا که مجلس در مقابل اقدامات دولت برخورد جدی نداشته لذا برخلاف قانون عمل کردن برای دولت به یک رویه و عادت تبدیل شده است.



همچنین احمد توکلی در واکنش به این اقدام دولت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از شنیدن این خبر در حیرتم و نمی توانم راجع به این موضوع حرفی بزنم.



به گزارش خبرنگار مهر مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها از واریز مابه تفاوت مرحله اول و دوم هدفمندسازی یارانه‌ها که  28 هزار تومان است، خبر داد و گفت:  28 اسفند 90 این مبلغ به حساب خانوارها واریز شده  که ممکن است این مبلغ ماهیانه یا به صورت دوماهه باشد.



مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها تاکید کرد: همانطور که در مرحله اول هدفمندی یارانه ها، پراخت یارانه نقدی را یکماه و نیم زودتر از شروع اجرای قانون در نظر گرفتیم، هم اکنون نیز همین گونه است به این صورت که  این مابه تفاوت مربوط به زمانی است که مرحله دوم آغاز شود؛ یعنی پرداخت این مبلغ مابه تفاوت به معنی شروع مرحله دوم یارانه ها نیست. این مبلغ در حسابهای مردم زودتر واریز شده است اما غیر قابل برداشت خواهد بود.

متوسط قیمت مسکن کمتر از ۵۰ متر در تهران/ جدول
شواهد در بازار مسکن برخی از مناطق تهران، حاکی از این مساله است که حداقل قیمت خرید یک واحد مسکونی «۵۰ میلیون تومان»، این روزها ارزش واحدهایی با متراژ حدود ۳۰ متر مربع ، چند سال ساخت است.
دنیای اقتصاد:اکثر بنگاهداران مسکن در تهران اظهار کردند: در حال حاضر قیمت اغلب واحدهای مسکونی متراژ کوچک دست کم ۶۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

 
 

 
اکنون در حوالی میدان فلاح واحدی با متراژ ۴۰ متر مربع، ۱۲سال ساخت با قیمت ۶۵ میلیون تومان به بازار فروش عرضه شده است.از طرف دیگر ۱۵۰ میلیون تومان ارزش یک واحد ۴۰ متری با کلیه امکانات در خیابان پیامبر واقع در غرب تهران از سوی مالک اعلام شده است.علاوه براین قیمت یک واحد ۳۰ متری واقع در همکف به همراه انباری در خیابان کارون ۵۸ میلیون و۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.همچنین فروشنده‌ای قیمت هر متر مربع واحد ۴۲ متری خود را در محله مجیدیه شمالی، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پیشنهاد کرده و قیمت کل واحد مذکور ۱۱۰ میلیون تومان برآورد شده است.

دستگيری یکی از نزدیکان خاوری در بانک ملی
حسين دشتی مدير روابط عمومی و رئیس حوزه مدیریت بانك ملی دوشنبه شب گذشته دستگير شد. دشتی از نزديكترين مديران بانك ملی به خاوری بود و تا زمان دستگیری در سمت خود فعال بوده است.

 

الف:دشتی همچنین در مهرماه گذشته و چند روز پس از فرار خاوری به رسانه ها و مقامات قضایی اعلام کرده بود که مدیرعامل بانک ملی برای ماموریت به لندن رفته و بزودی به کشور بازخواهد گشت.

محمودرضا خاوري در سوم مهرماه گذشته و پس از فرار از ایران آخرین نامه خود درباره وضع پیش آمده برایش پس از افشای اختلاس بزرگ را خطاب به دشتی نوشته بود. محمودرضا خاوری در اردیبهشت سال۸۸ با حکم شمس الدین حسینی در حالی به ریاست بانک ملی منصوب شده بود که خانواده و خود وی مقیم و شهروند کاناده شده بودند.

دفتر روابط عمومی درباره بازداشت دشتی سکوت کرده و تلفنهای این دفتر کسی به سوالات خبرنگاران پاسخ نمی دهد.

 
 
شنبه 27 اسفند 1390برچسب:زمان,واریز,سهمیه,بنزین,فروردین, :: 5:42 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
زمان واریز سهمیه بنزین فروردین
دولت تا پایان فروردین ماه سالجاری هیچگونه تصمیمی برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین خودروها ندارد.

 

مهر: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به آماده باش کل دولت برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی، اعلام کرد: سهمیه بنزین فروردین تا ساعت 24 شب دوشنبه 29 اسفند به کارتهای سوخت واریز می‌شود.

محمد رویانیان با اشاره به واریز سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای فروردین ماه خودروها تا ساعت 24 دوشنبه شب 29 اسفند ماه، گفت: دولت تا پایان فروردین ماه سالجاری هیچگونه تصمیمی برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین خودروها ندارد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه برای نخستین ماه فصل بهار 25 لیتر سهمیه بنزین برای موتورسیکلتها پیش بینی شده است، تصریح کرد: در این مدت هم سهمیه بنزین نیمه یارانه ای آژانس‌های مسافربری و وانت بارها هم هیچگونه تغییری نکرده است.
 
این عضو کابینه دولت دهم با یادآوری اینکه برای نوروز امسال وضعیت بنزین و گازوئیل ذخیره سازی شده در مخازن و انبارهای نفت کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: هیچ گونه نگرانی برای تامین سوخت مورد نیاز مردم در ایام نوروز وجود ندارد.
 
این مقام مسئول همچنین با تکذیب توقف فروش بنزین آزاد در مجاری عرضه سراسر کشور در ایام نوروزی، تاکید کرد: برای ارائه خدمات شبانه روزی به مردم در ایام نوروز کل دولت در آماده باش کامل به سر می برد.
 
وی با اشاره به آمادگی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای نظارت و بازرسی شبانه روزی از وضعیت عرضه بنزین و گازوئیل در جایگاه‌های سوخت در ایام نوروز، بیان کرد: همچنین ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری هم برای جابه جایی مسافران نوروزی آماده ارائه خدمات است.
 
رویانیان با بیان اینکه برای نوروز سالجاری ظرفیت جابه جایی مسافران نوروزی حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اظهارداشت: تمامی تمهیدات برای تامین سوخت مطمئن و پایدار مورد نیاز مردم در نظر گرفته شده است.

 
 
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:شاخص,كيفي,اينترنت,ايران, :: 1:43 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
اينترنت كه در كشور ما به دو قسم دايل‌آپ و اينترنت پرسرعت تقسيم مي‌شود؛ مركز آمار گزارش داده كه براي سال گذشته حدود 1.1 ميليون نفر از كاربراني كه دسترسي آن‌ها در محل سكونت بوده از اينترنت پرسرعت استفاده كرده بودند و اين خود مي‌تواند در برابر جمعيت 7 ميليون نفري كاربران دايل‌آپ در آن سال گوياي خيلي چيزها باشد.

اين روزها حرف اول جامعه پيشتاز را دستاوردهاي الكترونيكي و رخ‌نمايي آن‌ها در عرصه وب مي‌زنند؛ بنابراين بايد معيارها و ملاك‌هايي را نيز در جهت ارزيابي خدمات اينترنت داشت تا بتوان اظهارنظري را در جهت ضريب نفوذ و رضايت كاربران داشت.

به گزارش ايسنا، بسياري از كشورها از برخي معيارهاي ساخت‌يافته براي تبادلات مبتني بر وب استفاده مي‌كنند كه موجب رشد جايگاه آن‌ها در اين حوزه مي‌شود.

اينترنت كه در كشور ما به دو قسم دايل‌آپ و اينترنت پرسرعت تقسيم مي‌شود؛ مركز آمار گزارش داده كه براي سال گذشته حدود 1.1 ميليون نفر از كاربراني كه دسترسي آن‌ها در محل سكونت بوده از اينترنت پرسرعت استفاده كرده بودند و اين خود مي‌تواند در برابر جمعيت 7 ميليون نفري كاربران دايل‌آپ در آن سال گوياي خيلي چيزها باشد.

با وجود محدوديت‌هايي همچون سرعت 128 kbps براي اينترنت پرسرعت، شاخص‌هايي در جهت كيفيت اينترنت مطرح شده و پايگاه‌هايي هم‌چون "متما" هم شاخص‌هايي را در جهت حمايت از كاربران اينترنتي مطرح كردند و از آن منظر به رتبه‌بندي شركت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنت پرسرعت اقدام شد.

پنج شاخص كيفي كه به موجب آن كاربران در كشورهاي ديگر به رتبه‌بندي و ارزيابي خدمات پايه‌اي همچون اينترنت مي‌پردازند و به عبارتي قابل اندازه‌گيري هستند، عبارتند از شفافيت، معاملات، اتصال، شخصي‌سازي و كاربري (قابليت استفاده) كه معمولا منظور از شفافيت، فعاليت عده‌اي و رصد كردن اطلاعات ثبت شده از فعاليت كاربران عادي و يا در حوزه بخش‌بندي‌هاي كاربري، كاربران يك اداره از طريق وب است كه البته به ارتباطات عمودي نيز شهرت دارد.

معاملات كه يكي از شاخص‌هاي روشن و شفاف است به منظور نحوه تعامل مجازي كاربران با سازمان‌ها اشاره دارد كه در اين ميان كاربران به اطلاعات شخصي حساب خود به صورت بر خط (آنلاين) دسترسي دارند.

اتصال كه يكي از شاخص‌هاي ابتدايي در ميان ساير معيارها به حساب مي‌آيد همان نحوه ارتباط و اجازه دسترسي كاربران به پايگاه‌ها و وب‌سايت‌هاي و تعامل با دنياي وب را از طريق شبكه جهاني فراهم مي‌آورد كه البته اين نوع معيار به ارتباطات افقي شهرت دارد.

قابليت شخصي‌سازي نيز اين امكان را به كاربران مي‌دهد كه در دنياي مجازي بتوانند تنظيمات شخصي را به وجود آورند و يا الگوريتم‌هاي خاصي را براي جست‌وجوهاي خود اعمال كنند كه البته اين نوع معيار در وهله اول خارج از شاخص‌ها به نظر مي‌رسد اما به هر حال در برخي كشورها به عنوان شاخص لحاظ مي‌شود.

توانايي استفاده نيز كه از جمله ديگر شاخص‌ها است به نوعي با نحوه اتصال تلاقي دارد اما با اين حال به نحوه تعامل آسان و سخت كاربران با وب‌سايت‌ها اشاره دارد كه اين درواقع مي‌تواند به‌عنوان يكي از شاخص‌هاي معتبر لحاظ گردد كه البته در راستاي رسالت آن بايد همت بسياري گمارد و نظارت‌ها را دو چندان كرد تا بستر كيفي‌سازي به صورت كامل محقق شود.

اما با نگاهي اجمالي برروي شاخص‌هاي ارزيابي متوجه مي‌شويم كه ما در همان پله‌هاي اوليه از جمله نحوه اتصال دچار مشكل هستيم و تنها بهتر است كه يك همچين شاخصي را در كشور و حداقل براي برخي اپراتورهاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنت پرسرعت لحاظ شود تا شاهد افت و خيزها و در بدترين حالت‌ قطعي‌هاي اتصال نباشيم و بتوانيم رتبه‌هاي بالاتري را در اين زمينه احصاء كنيم.
شنبه 20 اسفند 1390برچسب:كاهش,شدید,قیمت,محصولات,ایران خودرو, :: 11:38 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
كاهش شدید قیمت محصولات ایران خودرو
در حالی که طی هفته های گذشته حرف و حدیث هایی مبنی بر افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در بازار شنیده می شد، عرضه گسترده محصولات این شرکت طی روزهای اخیر شوک بزرگی را به بازار وارد کرد.
پرشین خودرو:در روزهای پایانی سال تولید ایران خودرو از سه هزار دستگاه در روز فراتر رفته و متاثر از این افزایش تولید و عرضه محصول، بازار سیاهی که پیشتر توسط دلالان فعال در بازار خودرو ایجاد شده بود متلاشی شد.

بنا بر این گزارش، طی هفته های اخیر تفاوت قیمت کارخانه تا بازار برخی از محصولات ایران خودرو از یک میلیون تومان فراتر رفت که عمده ترین عامل آن جو روانی ناشی از تحرکات سودجویان در بازار خودرو بود.

همین گزارش حاکی است، در ماه های اخیر تقاضای برای خرید محصولات ایران خودرو فراتر از عرضه بوده، اما در هفته های منتهی به پایان سال با افزایش تولید در مجموعه ایران خودرو و به دنبال آن افزایش عرضه توسط شبکه نمایندگی ها، بازار سیاه محصولات ایران خودرو از بین رفت.
در همین حال، اجرای برخی از طرح های ویژه فروش توسط ایران خودرو، تمایل متقاضیان به خرید از شبکه نمایندگی های این مجموعه را افزایش داده و پیش بینی می شود با ادامه این طرح ها روند تعادل قیمت ها در بازار ادامه پیدا کند.

برپایه این گزارش، طی روزهای اخیر قیمت محصولات ایران خودرو در حاشیه بازار به شدت کاهش یافته است، به طوری كه به برخی محصولات مانند خانواده پژو 206، تا یك میلیون تومان كاهش قیمت را در بازار به روی خود دیده است.

كارشناسان پیش بینی می كنند با ادامه این روند در هفته پایانی سال قیمت محصولات ایران خودرو در بازار با كاهش چشمگیری روبرو شود.
 
جمعه 19 اسفند 1390برچسب: فروش,نوروزي,سکه هاي,گرمي, :: 3:6 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

بانک مرکزي اعلام کرد: به منظور پاسخ به تقاضاي هموطنان براي خريد سکه هاي گرمي ، شعب منتخب بانک پاسارگاد ، سکه هاي گرمي بانک مرکزي را عرضه مي کند.

مديرکل ريالي و نشر بانک مرکزي در مصاحبه اختصاصي با واحد مرکزي خبر گفت: با امضاي تفاهمنامه با بانک پاسارگاد مقرر شد اين بانک شعب منتخب خود را از روز يکشنبه براي فروش سکه گرمي بانک مرکزي به متقاضيان ، تجهيز و در پايگاه اينترنتي خود اطلاع رساني کند.

عباس کمره اي گفت: بر اساس ضوابط تعيين شده ، با کارت ملي به هر نفر دو قطعه سکه گرمي فروخته مي شود.

وي درباره قيمت فروش سکه هاي گرمي گفت: قيمت فروش اين سکه ها بر مبناي قيمت اونس جهاني طلا و ميانگين قيمت فروش سکه گرمي در بانک کارگشايي ؛ تعيين و روزانه به بانک پاسارگاد اعلام مي شود.

کمره اي گفت : فروش سکه هاي گرمي تا پايان سال در بانک پاسارگاد ادامه خواهد يافت.

جمعه 19 اسفند 1390برچسب: شرايط,پيش فروش,سكه,ثابت, :: 2:40 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر

مديركل نشر و ريالي بانك مركزي از ثابت ماندن شرايط پيش فروش سكه تمام بهار آزادي مانند هفته قبل خبر داد.

عباس كمرئي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: ‌در هفته آينده هم پيش فروش سكه به صورت 9 ماهه و در كليه شعب بانك ملي سراسر كشور انجام خواهد شد.

به گفته وي قيمت سكه‌هاي پيش فروشي 598 هزار و 900 تومان باقي مانده است.

كمرئي درباره احتمال راه‌اندازي سايت اينترنتي پيش فروش سكه تا قبل از پايان سال نيز گفت: اقدامات مربوط به اين سايت در حال انجام است اما زمان دقيقي براي راه‌اندازي آن نمي‌توان اعلام كرد.

وي همچنين تعداد سكه‌هاي پيش فروش شده تا كنون را 9 ميليون و 300 هزار قطعه اعلام كرد.

به گزارش ايسنا بانك مركزي درباره شرايط پيش فروش سكه به صورت هفتگي تصميم مي‌گيرد. نخستين سري سكه‌هاي پيش فروش شده 29 فروردين ماه سال آينده تحويل داده مي‌شود.

چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب: قیمت,جدید,بلیت‌,سینما,اعلام, :: 8:31 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر

سخنگوی شورای صنفی نمایش نرخ جدید بلیت‌ سینماها در سال 91 را اعلام کرد.

«حبیب کاوش» سخنگوی شورای صنفی نمایش  در گفت‌وگو با فارس، در خصوص نرخ جدید بلیت‌ سینماها،گفت: در پردیس‌های آزادی، ملت، زندگی، جوان و فرهنگ نرخ جدید بلیت‌ها در سال 91، 6 هزار تومان خواهد بود و در سینماهای ممتاز و درجه یک هم به ترتیب بلیت‌ها با قیمت 4 و ۳ هزار تومان فروخته می‌شود.

یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:آخرين,نرخ,سكه,ارز,بازار, :: 7:1 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
آخرين نرخ سكه و ارز در بازار
بدون شرح!

تصمیم‌گیری در مورد افزایش قیمت ۳ محصول ایران‌ خودرو
معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو با بیان اینکه مدارک ارائه شده از سوی این شرکت به کمیته قیمت‌گذاری خودرو کامل بوده است، گفت: در جلسه آینده کمیته قیمت‌گذاری خودرو در مورد پیشنهاد افزایش قیمت ۳ محصول ایران خودرو تصمیم‌گیری خواهد شد.

فارس:علی اصغر سرایی‌نیااظهار داشت: برای افزایش قیمت 3 محصول ایران خودرو شامل گراند ویتارا، تندر 90 و برخی مدل‌های پژو 206 پیشنهادمان را به کمیته قیمت‌گذاری خودرو ارائه کرده‌ایم.

وی افزود: پس از ارائه پیشنهاد اولیه، از ما خواستند تا مدارک بیشتری را به کمیته قیمت‌گذاری ارائه کنیم که ما نیز این کار را انجام دادیم و فرم جدیدی نیز تکمیل و به کمیته ارائه شد.

سرایی‌نیا ادامه داد: هنوز در مورد پیشنهاد ما تصمیم‌گیری نشده و امیدواریم در جلسه هفته جاری کمیته قیمت‌گذاری خودرو در این مورد تصمیم‌گیری شود.

معاون فروش ایران‌خودرو با بیان اینکه تولید ویتارا حدود یک سال است که با ضرر بیش از 5 میلیون تومان همراه است، گفت: این خودرو یک محصول لوکس و مورد توجه افراد مرفه جامعه است و به همین دلیل لزومی ندارد که برای افرادی که توان خرید بالایی دارند تخفیف ایجاد کنیم تا به شرکت ضرر وارد شود.

 

صعود بهای طلا و نوسان قیمت سکه و ارز در بازار
در پی نوسانات بهای طلا در بازارهای جهانی قیمت سکه نیز در بازارهای داخلی با تغییراتی مواجه شده است و امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 834 هزار تومان در بازار عرضه شده است.

خبرگزاری اقتصادی ایران:در ادامه بحران های اقتصادی یونان بی اعتمادی ها به بازار سرمایه و دیگر بازارها برای سرمایه گذاری افزایش پیدا کرده است و تقاضا برای خرید طلا هر روز بیشتر می شود.
افزایش تقاضا نیز در راستای عوامل دیگری مانند افت ارزش دلار آمریکا و همچنین تأخیر صورت گرفته از سوی نمایندگان پارلمان در پذیرفتن نسخه ریاضت اقتصادی صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا دلایلی است که باعث شده است نوسانات بهای طلا شدت بیشتری پیدا کند تا جائیکه در روزهای اخیر بهای طلا به مرز 1750 دلار در هر اونس رسید.
به دنبال این نوسانات در بازارهای جهانی قیمت سکه در بازارهای داخلی نیز با نوساناتی مواجه شد و باعث شد تا سکه در بازار تهران با چند هزار تومان افزایش نسبت به روزهای قبل در بازار معامله شود امروز نیز قیمت انواع سکه بهار آزادی به این ترتیب گزارش شده است:
هرقطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 834 هزار تومان و طرح جدید 830 هزار تومان در بازار داد و ستد می شود.
همچنین هر قطعه نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی نیز به ترتیب با قیمت 399 هزار تومان و 203 هزار تومان معامله می شود و هر قطعه سکه یک گرمی نیز با قیمت 100 هزار تومان در بازار عرضه می شود.
اما نا فرمانی صرافی ها از دستور بانک مرکزی باعث شده است تا معاملات زیرپوستی دلار در بازارهای سیاه با قیمت 1800 تومان که گاهی تا 2000 تومان هم می رسد، همچنان ادامه داشته باشد اما قیمت های بانکی انواع ارز به این ترتیب گزارش شده است: دلار 1226 تومان،یورو 1606 تومان و پوند 1937 تومان قیمت گذاری شده است.
نرخ هر فرانک نیز 1334 تومان و یکصد ین ژاپن 1613 تومان گزارش شده است.
 
یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:وام, 25 ميليونی,منتفی, :: 6:54 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
وام 25 ميليونی منتفی شد
كارگروه مسكن در اولين جلسه بعد از آخرين نشست شورای پول‌واعتبار، با مصوبه جديد اين شورا كه مستقيم، آينده بازار مسكن را هدف گرفته بود، مخالفت كرد.
 

دنیای اقتصاد:اعضاي كارگروه مسكن - مركب از 6 وزير و دو نماينده از بانك‌مركزي و معاونت برنامه‌ريزي رييس‌جمهور- با تاكيد بر اينكه افزايش تسهيلات بانكي براي خريد مسكن در حال‌حاضر موضوعيت ندارد و نبايد اتفاق بيفتد، مصوبه «وام 25 ميليوني خريد مسكن» را كه دو هفته پيش در شوراي پول‌واعتبار به تصويب رسيده بود، لغو كردند.براساس مصوبه تازه اين كارگروه، سقف تسهيلات خريد مسكن كه توسط بانك‌مسكن به عنوان تنها بانك‌عامل ارائه‌كننده اين تسهيلات، قابل پرداخت است، در حد 20 ميليون تومان كنوني باقي مي‌ماند.

شوراي پول‌واعتبار هفته اول بهمن‌ماه براي كنترل قيمت طلا و دلار، بسته‌جديد بازار پول كشور را ابلاغ كرد و علاوه بر افزايش سود سپرده‌هاي بانكي، افزايش 5 ميليون توماني سقف وام خريد مسكن را به عنوان دومين ابزار قدرتمند اين بسته براي تشويق حركت نقدينگي به سمت ساير بازارها، در نظر گرفته بود.

اما كارگروه مسكن هم‌اكنون با استفاده از اختيارات قانوني خود، ضمن استدلال درباره تاثير منفي افزايش وام خريد در بازار مسكن، «افزايش 5ميليوني» را مردود اعلام كرده است.

متن مصوبه كارگروه مسكن براي تاييد نهايي به دفتر معاون اول رييس‌جمهور ارسال شده و بعد از موافقت مقام عالي دولت، به زودي ابلاغ مي‌شود.

حق «وتو» با استفاده از اختيار قانوني

هيات دولت اواخر سال88 بنا به پيشنهاد رييس‌جمهور، با تشكيل كارگروه مسكن موافقت كرد و وظيفه اصلي كارگروه را انجام وظايف و مسووليت‌هاي دولت در كليه امور مربوط به بازار زمين و مسكن تعريف كرد؛ به‌طوري‌كه طبق آنچه در مصوبه هيات دولت قيد شده، «كارگروه مسكن در تنظيم چگونگي اعطاي تسهيلات بانكي به بخش مسكن اختيار قانوني دارد و مي‌تواند به نيابت از دولت، در اين حوزه تصميم‌گيري كند.»به اين ترتيب، تصميم جديد كارگروه مسكن اگرچه مصوبه اخير شوراي‌ پول‌واعتبار را كه نهاد بزرگ‌تر محسوب مي‌شود، نقض مي‌كند؛ اما از آنجا كه منشا هر نوع مصوبه درباره بازار مسكن و تسهيلات مسكن، بايد از مجراي كارگروه مسكن يا شوراي‌عالي مسكن باشد، اين تصميم كارگروه قابل اجرا خواهد بود.

از جلسه اخير كارگروه مسكن حاكي است: اعضاي كارگروه بعد از شنيدن استدلال مسوولان وزارت راه‌وشهرسازي درباره تبعاتي كه وام 25 ميليوني مي‌تواند در بازار مسكن داشته باشد، با اكثريت آرا نسبت به پرداخت اين وام مخالفت كردند.

استدلالي كه مسوولان مسكن براي رد مصوبه افزايش 5 ميليون توماني وام خريد‌ مسكن مطرح كرده‌اند، بر شكاف كنوني بين عرضه و تقاضا در بازار مسكن تاكيد دارد. مسوولان معتقدند هم‌اكنون نابرابري بين عرضه كم و تقاضاي زياد در بازار مسكن چنانچه با افزايش وام خريد همراه شود، مي‌تواند بازار مسكن را ملتهب كند.در عين حال تعدادي از اعضاي كارگروه مسكن نيز اعلام كردند بعد از افتتاح‌هاي كامل واحدهاي مسكوني‌مهر در سراسر كشور، «امكان بررسي افزايش وام خريد مسكن» وجود خواهد داشت؛ اما در حال حاضر تا زماني كه بازار مسكن به تثبيت نرسد، افزايش وام جايز نخواهد بود.

متن مصوبه كارگروه

متن مصوبه جديد كارگروه مسكن كه مصوبه اخير شوراي پول‌واعتبار را رد مي‌كند به اين شرح است: «سقف تسهيلات خريد مسكن مربوط به بانك‌مسكن براي متقاضياني كه براي اين تسهيلات سپرده‌گذاري مي‌كنند، مبلغ 200 ميليون ريال مي‌باشد.»

مسوولان بانك مسكن چند روز بعد از اعلام شوراي پول‌واعتبار مبني بر افزايش سقف وام مسكن از 20 ميليون به 25 ميليون تومان، دستورالعمل جديدي براي نحوه سپرده‌گذاري متقاضيان تدوين كردند و آن را براي تصويب به بانك‌مركزي تحويل دادند؛ اما اكنون چنانچه مصوبه جديد كارگروه مسكن به تاييد‌ نهايي رييس‌جمهور برسد، متقاضيان كماكان با يكسال سپرده‌گذاري 10 ميليون توماني مي‌توانند 20 ميليون تومان وام خريد مسكن دريافت كنند.


 
 
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:فروشگاه,برتر,دنیا, :: 1:21 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
با 10 فروشگاه برتر دنیا آشنا شوید
این فروشگاه ها با گسترش خدمات خود در کشورهای گوناگون توانسته اند هم مشتریانی در سراسر دنیا جذب خود کنند و هم به سودهای خوبی دست پیدا کنند.
 

فروشگاه ها و مراکز عرضه کالا در سراسر دنیا به دلیل اینکه همه چیز را می توان در آنها یک جا پیدا کرد، یکی از بهترین گزینه های خرید برای بسیاری از خریداران و مشتریان هستند.
این فروشگاه ها با گسترش خدمات خود در کشورهای گوناگون توانسته اند هم مشتریانی در سراسر دنیا جذب خود کنند و هم به سودهای خوبی دست پیدا کنند.
 
در این گزارش شما را با 10 خرده فروشی برتر دنیا آشنا می کنیم.

1. Wal-Mart

 
 
 
این فروشگاه بزرگ آمریکایی که در حال حاضر در 16 کشور دنیا خدمات خود را به مشتریان عرضه می کند، در صدر بهترین فروشگاه های بزرگ یا خرده فروشی های دنیا قرار دارد. مجموع فروش سال 2010 این فروشگاه 419 میلیارد دلار بوده است.

2. Carrefour

 

 
مشتریان این فروشگاه فرانسوی از خدمات آن در 33 کشور دنیا استفاده می کنند و این گستردگی خدمات باعث شده تا این فروشگاه بزرگ با 120 میلیارد دلار فروش در سال 2010 رتبه دوم فروش را از آن خود کند.
 
3. Tesco

 

 
مردم 13 کشور دنیا با خرید از شعبه های گوناگون این فروشگاه بزرگ بریتانیایی آن را تا رتبه سوم فروش بالا کشیده اند. مجموع فروش سال 2010 این فروشگاه به 92 میلیارد دلار رسید.
 
4. Metro AG

 

 
این فروشگاه بزرگ آلمانی هم که کارش عمده فروشی است و در 33 کشور دنیا خدمات خود را عرضه می کند، با مجموع 82 میلیارد دلار فروش در سال 2010 در لیست برترین ها قرار گرفته است.

5. Kroger
 
 
 
 
این سوپرمارکت آمریکایی با اینکه تنها در داخل آمریکا سرویس دهی می کند، اما با بیش از 82 میلیارد دلار فروش در سال 2010 توانسه رتبه پنجم بهترین خرده فروشی ها را به دست آورد.
 
6. Schwarz Unternehmenstreuhand KG

 

 
این فروشگاه آلمانی هم که عمده فروشی می کند، با ارائه خدمات در 9 کشور به بیش از 76 میلیارد دلار فروش در سال 2010 رسیده است.
 
7. Costco

 

 
مردم 9 کشور دنیا با خرید از این عمده فروشی باعث شدند تا فروش این فروشگاه به بیش از 76 میلیارد دلار برسد و این عمده فروشی رتبه هفتم برترین ها به خود اختصاص دهد.
 
8. Home Depot

 

 
این شرکت که به ارائه خدمات منزل می پردازد و در 5 کشور دنیا فعالیت می کند، در سال 2010 به فروش 68 میلیارد دلار دست پیدا کرده است.
 
9. Walgreen Corp

 

 
این داروخانه آمریکایی با اینکه نه عمده فروشی دارد و نه سوپرمارکت است! در جمع برترین خرده فروشی ها قرار گرفته است. فروش این داروخانه در سال 2010 بیش از 67 میلیارد دلار بوده است.
 
10. Aldi

 

 
این  فروشگاه حراجی آلمانی هم که در 18 کشور دنیا اجناس حراجی خود را می فروشد، با بیش از 67 میلیارد یورو در رتبه دهم قرار گرفته است.


پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:صعود,طلا,بازار,جهان,سقوط,دلار, :: 1:6 بعد از ظهر :: نويسنده : سحر
صعود بهای طلا در بازار جهانی بدنبال سقوط دلار
بهای معاملات طلا بدنبال سقوط ارزش دلار به پايين‌ترين سطح در دو ماه گذشته و افزايش تقاضا برای اين فلز گرانبها به عنوان دارايی جايگزين، افزايش يافت.
 
ايسنا : معاملات طلا براي تحويل در ماه آوريل در بازار كامكس نيويورك، 1.4 درصد صعود كرد و به هزار و 748 دلار و 40 سنت در هر اونس رسيد. بهاي اين فلز در معاملات الكترونيكي به هزار و 752 دلار و 60 سنت رسيد. معاملات حجم بالاي طلا از ابتداي سال 2012 تاكنون، 12 درصد صعود بها داشته است.

طلا كه در دو روز معامله گذشته با سقوط بها روبرو شده بود، پس از اظهارات بن برنانكه، رييس بانك مركزي آمريكا، كه مجددا تكرار كرد وضعيت بازار كار آمريكا هنوز بهبود نيافته است و موجب تقويت تقاضا براي اين فلز به عنوان پناهگاه مطمئن سرمايه گذاري شد، افزايش يافت.

نقره براي تحويل در ماه مارس در بازار كامكس، 1.3 درصد افزايش يافت و به 34.194 دلار در هر اونس رسيد.

بهاي معاملات پلاتين براي تحويل در ماه آوريل در بازار بورس كالاي نيويورك، 1.5 درصد افزايش يافته و به هزار و 654 دلار و 80 سنت در هر اونس رسيد. معاملات پالاديم براي تحويل در ماه مارس، 0.5 درصد افزايش يافته و به 709.15 دلار در هر اونس رسيد.

ارزش دلار در برابر سبدي از ارزهاي بزرگ، 0.7 درصد كاهش يافت و به پايين‌ترين سطح از نهم دسامبر رسيد.
گرانی گوشت به روایت قصابان/ فهرست قیمت‌ انواع گوشت تنظیم‌ بازاری
این روزها خیابان‌ها بسیار شلوغ است و مردم گویا از هم اکنون مشغول خریدهای نوروزی خود هستند اما در کنار این، بازار خرید و فروش اقلام مهم در سبد کالاهای خانوار نیز گرم است .
 
مهر:تنها یک جمله کافی بود تا در بازار التهاب ایجاد کند و مردم را به سمت خریدهایی بکشاند که شاید در هراس از کمبود کالا به سراغش می‌روند در حالی که کالاهای مختلف به اندازه کافی در بازار وجود دارد و به عنوان نمونه، هم اکنون نیز عرضه روزانه 50 هزار تن گوشت گرم در بازار آغاز شده است. 
این روزها خیابان‌ها بسیار شلوغ است و مردم گویا از هم اکنون مشغول خریدهای نوروزی خود هستند اما در کنار این، بازار خرید و فروش اقلام مهم در سبد کالاهای خانوار نیز گرم است و دولت هم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت داده است، تلاش دارد تا این پیام را به مردم برساند که کمبودی در کالاهای اساسی وجود ندارد.

اما شاید تنها یک جمله کافی باشد تا آرامش بازار را برهم زند و مردم را برای خرید هر چه بیشتر مایحتاج عمومی ترغیب کند و آن این بود که دلار قیمتش بالا رفته است و به این صورت، واردات برای واردکنندگان صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین در ماههای آینده، بازار با کمبود کالا مواجه است.

این جمله در شرایطی اعلام شد که بازار آرامش خود را داشت و تنها نوساناتی در قیمت برخی اقلام از جمله لبنیات، مشاهده می‌شد، اما همین نگرانی از بابت کمبود کالا در ماههای آینده، به تدریج به کوچه و پس کوچه‌های بازار و خانه‌های مردم سرایت کرد و موجی از تقاضا را به سمت بازار فرستاد.

بازار گوشت نیز یکی از همین بازارها بود که به دلیل افزایش تقاضا، با برخی نوسانات مواجه شد که البته دولت به سرعت وارد بازار شده و با اعلام برنامه‌ریزی‌های خود، تاکید کرد که هیچگونه کمبودی در بازار وجود ندارد، انبارها پر از کالا است و حتی صادرات دام زنده را نیز ممنوع کرد.

در همین راستا، مسئولان دولتی اعلام کردند که عرضه گوشت قرمز گرم و منجمد در بازار آغاز خواهد شد و این گوشت‌ها قیمت تعادلی خواهند داشت. صدراله دولت در این رابطه گفت: ستاد تنظیم بازار دو تصمیم مهم را در مورد گوشت اتخاذ کرده است که بر اساس آن، صادرات دام زنده از کشور ممنوع شد.

رئیس ستاد تنظیم بازار مواد پروتئینی افزود: از اواخر هفته گذشته، عرضه گسترده گوشت قرمز به قیمت تعادلی در بازار آغاز شده و البته شواهد حکایت از آن دارد که کمبودی در زمینه گوشت قرمز در بازار وجود ندارد، اما به دلایل مختلف قیمت در هفته‌های گذشته افزایش یافته بود.

وی تصریح کرد: بر این اساس، اولین بخش از گوشت قرمز ذخیره‌سازی شده در سردخانه‌ها روانه بازار خواهد شد که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، ه قیمت عمده‌فروشی گوشت گاو منجمد 8400 تومان و قیمت هر کیلو گوشت به اصطلاح سه قطعه در خرده‌فروشی‌ها و مراکز توزیع، 8800 تومان است.
در عین حال، یداله صادقی گفت: عرضه گوشت گرم گوسفندی و گاوی در میادین میوه و تره‌بار آغاز شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به میادین، با قیمت مناسب، گوشت با کیفیت را تهیه کنند، ضمن اینکه عرضه در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند و برخی واحدهای زیرمجموعه اتحادیه صنف قصابان نیز انجام خواهد شد.
رئیس سازمان بازرگانی استان تهران افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، روزانه 40 هزار تن گوشت گرم گوسفندی و گاوی در مراکز توزیع تعیین شده، عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: قیمت گوشت بسته به انواع آن متفاوت است و به عنوان مثال قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله 14 هزار و 400 تومان در میادین میوه و تره بار و 15 هزار تومان در فروشگاه زنجیره‌ای شهروند تعیین شده است.

گفتگو با قصابان درباره گرانی گوشت

در کنار صحبت مسئولان دولتی، به سراغ قصابان و فروشندگان اقلام پروتئینی در سطح شهر نیز رفته‌ ایم. یکی از فروشندگان اقلام پروتئینی مستقر در فروشگاههای زنجیره‌ای می‌گوید: قیمت‌ها در غرف فروشگاههای زنجیره‌ای که تحت نظارت است، تغییر چندانی نداشته است و تنها کمتر از 5 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی می‌افزاید: البته چند روز در هفته گذشته، تقاضای بسیاری برای خریدهای عمده از سوی مردم مطرح می‌شد که همین امر شاید باعث بالا رفتن قیمت شده باشد، چراکه مردم خریدهای عید خود را زودتر از موعد هر سال به نظر می‌رسد که شروع کرده باشند.

یکی دیگر از قصابان که واحد صنفی نسبتا بزرگی در سطح شهر دارد  می‌گوید: نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن قیمت سکه باعث شده بود که حتی برخی کشتارگاهها نیز به کندی کشتار انجام دهند و به بهانه اینکه بتوانند در روزهای آینده که اوج تقاضای مردم برای تامین اقلام پروتئینی در ایام پایانی سال است، گرانتر بفروشند، همین امر البته به قصابان نیز سرایت کرد و آنها نتوانستند به میزان لازم گوشت مورد نیاز واحد خود را تامین کنند.

وی می‌افزاید: مردم هم شنیده بودند که قرار است قحطی بیاید و بنابراین به بازار مراجعه می‌کردند و البته فروش ما نیز رونق گرفته بود، اما تلاش شد به دلیل اینکه اعتبار خود را میان مردم از دست ندهیم، به میزان معقولی افزایش قیمت دهیم. وی می‌گوید: هم اکنون با اعلام دولت برای عرضه گوشت گرم، خود به خود تقاضا برای خرید از مغازه‌های سطح شهر کاهش یافته و مردم به مراکز عرضه گوشت که دولت می‌گوید، مراجعه می‌کنند.

یکی دیگر از فروشندگان مواد پروتئینی می‌گوید: قیمت گوشت قرمز بالا رفته است، اما بیشتر هیجانات ناشی از خرید است که تقاضا را بر هم می‌زند.

وی می‌افزاید: گوشت قرمز کمبودی در بازار ندارد و هم اکنون بازار هم به روال عادی برگشته است. البته افرادی که گوشت را گران خریدند و از هیجانات بازار تابعیت کردند، ضرر کردند چراکه حداقل گوشت را 2000 تومان در هر کیلو گران خریدند.

 

پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:قيمت,خودرو,20 ميليون, :: 12:58 قبل از ظهر :: نويسنده : سحر
قيمت خودروهای زير 20 ميليون تومان
قيمت انواع خودروهای زير 20 ميليون تومان با افزايش اندكی همراه بود به طوريكه پژو 206 تيب 2 به قيمت 14 ميليون تومان معامله شد.

باشگاه خبرنگاران : سمند LX با دنده اتوماتيك 1600 سي سي به 16 ميليون و 500 هزار تومان رسيد و اين در حاليست كه فيات سي سنا 1368 سي سي 17 ميليون و 200 هزار تومان معامله شد.


بر اساس اين گزارش ، قيمت برخي خودروهاي بين ده تا بيست ميليون تومان بدين شرح است:

نام خودرو

سيلندر

حجم موتور

قيمت(تومان)

تندر 90 E0

4(16V)

1600 سی سی

11.5 میلیون تومان

تیبا

4(8V)

1497 سی سی

12.2 میلیون تومان

چری ویانا

4(8V)

1600 سی سی

12.8 میلیون تومان

تندر 90 E1

4(16V)

1600 سی سی

13 میلیون تومان

پژو 405 GLX

4(8V)

1761 سی سی

13.6 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 2

4(8V)

1400 سی سی

14 میلیون تومان

پژو 405 SLX

4(8V)

1761 سی سی

15 میلیون تومان

لیفان 520

4(16V)

1600 سی سی

15 میلیون تومان

سمند LX

4(16V)

1600 سی سی

15.2 میلیون تومان

تندر 90 E2

4(16V)

1598 سی سی

15.3 میلیون تومان

ریو LS

4(16V)

1500 سی سی

15.5 میلیون تومان

پژو 206SD V1

4(16V)

1600 سی سی

15.5 میلیون تومان

پژو 206SD V2

4(16V)

1600 سی سی

16.1 میلیون تومان

سمند LX اتوماتیک

4(16V)

1600 سی سی

16.5 میلیون تومان

سورن ELX TUS

4(16V)

1584 سی سی

17 میلیون تومان

فیات سی ینا

4(16V)

1368 سی سی

17.2 میلیون تومان

پژو206SD V8

4(16V)

1600 سی سی

17.3 میلیون تومان

فولکس واگن گل

4(8V)

1800 سی سی

17.5 میلیون تومان

پژو 207 آی

4(16V)

1600 سی سی

18 میلیون تومان

پژو پارس New Model

4(8V)

1800 سی سی

18.1 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 6 اتوماتیک

4(16V)

1600 سی سی

18.5 میلیون تومان

لیفان 620

4(16V)

1596 سی سی

19.5 میلیون تومان

پژو 206SD V9

4(16V)

1600 سی سی

19.5 میلیون تومان

ام وی ام 530

4(16V)

1971 سی سی

20 میلیون تومان

پژو پارس اتوماتیک

4(16V)

1600 سی سی

20 میلیون تومان

 

جدول قیمت واردات خودرو در دی ماه / یاریس و هیوندا ۲۰i ارزان ترین ها
در دی ماه بالغ بر 2644 دستگاه خودرو سواری به کشور وارد شده است.

خبر آنلاین:طی دی ماه سال جاری بالغ بر 2644 دستگاه خودرو سواری با ارزشی معادل 59.4 میلیون دلار  به کشور وارد شده است. قیمت متوسط هر یک دستگاه خودروی وارداتی در این ماه معادل 24.6 میلیون تومان یا 22 هزار دلار بوده است، قابل ذکر است متوسط ارزش دلار هزینه شده برای واردات این خودروها در دی ماه معادل 1104 تومان بوده است.
در میان این تعداد دستگاه خودروی وارداتی بالغ بر 423 دستگاه خودروی سواری زیر 13 میلیون تومان قیمت گذاری شده اند که بالغ بر 154 دستگاه از این خودرو ها تویوتا یاریس و باقی هیوندا، کیا سراتوو MG6 بوده است.
 
ارزان ترین خودروهای واردتی در دی ماه سال 90
گمرک  کشور مبداء تعداد نوع خودرو قیمت هر دستگاه
تومان دلار
منطقه ویژه بوشهر عربستان 10  کیاسراتو2000CCمدل 2011 12,810,598 11,802
قزوین امارات 78  کیاسراتو 12,756,418 11,757
کیش کیش 2  کیاسراتو4سیلندر- 1600CC -مدل 2012 12,144,699 10,863
 ترانزیت تهران امارات 2  کیاسراتومدل 2102 12,110,500 10,861
خرمشهر کره  1  کیاسراتومشکی رنگ دنده اتوماتیک ساخت 2011 11,949,761 10,873
سلفچگان   کره  55  کیاسراتومدل 2102اتومات 1591CC 11,829,128 10,856
 ترانزیت تهران امارات 1  هیوندا النرا مدل 2012نقره ای متالیک 11,308,260 10,050
شهید باهنر امارات 1  تویوتایاریس هاچ بک سقف معمولی 11,014,952 9,879
شهید باهنر امارات 2  تویوتایاریس هاچ بک تودوزی چرمی 10,766,571 9,797
شهید باهنر امارات 3  تویوتایاریس هاچ بک 10,750,157 9,746
شهید باهنر امارات 9  تویوتایاریس هاچ بک رنگ سفید 10,750,157 9,746
منطقه ویژه بوشهر امارات 1  تویوتایاریس هاچ پک مدل 2012حجم 1300CC 10,385,288 9,289
منطقه آزادچابهار چابهار 69  MG6T-Atهاش بک 1796CC مدل 2012 10,004,810 8,973
منطقه ویژه بوشهر امارات 6  تویوتایاریس 1300CCمدل 2012 9,886,465 8,786
منطقه ویژه بوشهر امارات 8  تویوتایاریس هاچ بک مدل 2012حجم 1300CC 9,886,157 8,786
منطقه ویژه بوشهر امارات 14  تویوتایاریس 1300CCمدل 2012 9,878,989 8,837
 ترانزیت تهران امارات 1  تویوتایاریس هاچ بک مدل 2012ساخت2011 9,830,000 8,792
منطقه ویژه بوشهر امارات 3  تویوتایاریس هاچ بک 3000CCمدل 2012 9,795,813 8,785
منطقه ویژه بوشهر امارات 3  تویوتایاریس هاچ بک 1300CCمدل 2012 9,779,010 8,898
منطقه ویژه بوشهر امارات 13  تویوتایاریس هاچ بک 1300CC مدل 2012 9,778,747 8,747
منطقه ویژه بوشهر امارات 1  تویوتایاریس سدان مدل 2012  9,766,456 8,887
منطقه ویژه بوشهر امارات 10  تویوتایاریس هاچ بک 1300CCمدل 2012  9,653,845 8,784
منطقه ویژه بوشهر امارات 4  تویوتایاریس هاچ بک مدل 2012 9,653,845 8,784
شهید باهنر امارات 50  تویوتایاریس هاچ بک رنگ آبی مدل 2012 9,646,620 8,746
منطقه ویژه بوشهر امارات 4  تویوتایاریس 1300CCمدل 2012 9,612,421 8,747
منطقه ویژه بوشهر امارات 20  تویوتایاریس مدل 2012حجم موتور1300CC 9,611,801 8,746
سلفچگان  امارات 52  هیوندا 20i هاچ بک اتومات 1591CCمدل 2102 9,255,117 8,421
منبع: گمرک ایران    

 

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
پیوندهای روزانه
پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 157
بازدید ماه : 476
بازدید کل : 123426
تعداد مطالب : 429
تعداد نظرات : 44
تعداد آنلاین : 1


کسب درآمد پاپ آپ
کسب درآمد پاپ آپ